Grupa CCC, lider sektora obuwniczego w Europie Środkowo-Wschodniej, przyśpieszyła uruchomienie nowych kanałów e-commerce dla klientów z Węgier i Austrii. Tym samym węgierscy i austriaccy klienci CCC mają także możliwość robienia zakupów online z dostawą do domu poprzez witrynę ccc.eu. To kolejne - po Czechach, Słowacji i Rumunii - zagraniczne rynki e-commerce brandu CCC.
- Dostrzegamy ogromny potencjał w handlu internetowym, który chcemy wykorzystać. Mając na uwadze obecne otoczenie rynkowe i trwający lockdown Europy zdecydowaliśmy o przyśpieszeniu uruchomienia platformy ccc.eu nie tylko w Rumunii (start w marcu), ale także na Węgrzech i w Austrii. Odpowiadamy w ten sposób na potrzeby naszych klientów i neutralizujemy negatywny wpływ zamknięcia sklepów na nasz biznes z spowodowany światową pandemią koronawirusa. Platforma ccc.eu jest dziś dostępna na kluczowych rynkach CEE. Przewidujemy, że znaczenie e-commerce istotnie wzrośnie w związku ze zmianą wzorców zachowań klientów w ostatnim czasie. Jesteśmy marką, która umiejętnie wykorzystuje technologie w sprzedaży obuwia, a nowa strategia marketingowa sprawia, że jesteśmy w stanie jeszcze lepiej komunikować się z klientami - mówi Jakub Jasiński, Dyrektor ds. Omnichannel CCC.
Ostatnie miesiące to dla CCC dynamiczny rozwój kanałów e-commerce - w marcu 2020 platforma ccc.eu została uruchomiona w Rumunii, wcześniej pod koniec 2019 roku sklepy online CCC wystartowały w Czechach, a następnie na Słowacji. Grupa planuje także uruchomienie aplikacji CCC na kolejnych rynkach działalności.
Na Węgrzech Grupa działa obecnie poprzez 3 platformy sprzedaży online: sklep eobuwie, platformę online mody premium Modivo oraz uruchomiony właśnie sklep ccc.eu. Z kolei w Austrii sklep online ccc.eu, który ruszy za kilka dni będzie pierwszą platformą e-commerce Grupy na tym rynku.
Na koniec marca 2020 roku Grupa CCC była obecna w 29 krajach – w 23 poprzez sklepy stacjonarne, a w 15 poprzez kanał online. Grupa posiada łącznie ponad 50 platform online w całej Europie: poprzez domeny eobuwie.pl, ccc.eu, MODIVO, DeeZee oraz Gino Rossi. W 2019 roku klienci CCC nabyli we wszystkich kanałach sprzedaży ponad 52 mln par obuwia.
Grupa CCC w pierwszym kwartale 2019 odnotowała dynamiczny, 39-proc. wzrost sprzedaży e-commerce, w efekcie czego udział przychodów online w sprzedaży Grupy w I kwartale 2020 wzrósł do 43% (vs. 28% rok wcześniej).