Zarząd MRC (MERCATOR) przedstawił wstępne wyniki finansowe spółki za pierwszy kwartał 2020 r. Zgodnie z szacunkowymi danymi, skonsolidowane przychody ze sprzedaży wyniosły w ciągu trzech pierwszych miesięcy roku ok. 202,7 mln zł wobec 137,9 mln zł w IV kw. 2019 r. (+47%). W porównaniu z analogicznym kwartałem 2019 r., wzrost wyniósł ok. 67% r/r.
Skonsolidowany wynik EBITDA miał wynieść w I kwartale ok. 35,2 mln zł, o 363% więcej niż w ostatnim kwartale ubiegłego roku i 1856% powyżej wyniku EBITDA wypracowanego w I kwartale 2019 r.
Natomiast wstępny skonsolidowany wynik netto za zakończony kwartał to według wstępnych danych ok. 20,4 mln zł wobec 0,7 mln zł straty netto w IV kw. 2019 r. oraz 2,9 mln zł straty netto w I kw. 2019 r.
- Oczywiście cieszą nas te wyniki, które są głównie efektem wykorzystania przez nas momentu rynkowego. Zwiększony popyt ze strony Stanów Zjednoczonych, które już przed pandemią odpowiadały za połowę światowego zużycia rękawic, w naturalny sposób wpłynął na ceny na całym łańcuchu dostaw. Szczególnie cieszy nas wzrost rentowności naszej fabryki w Tajlandii, która większość produkcji lokuje właśnie na rynku amerykańskim. Do Europy trafia znikoma część naszych wyrobów, gdyż w działalności dystrybucyjnej bazujemy na dostawach od innych producentów – wskazuje dr Wiesław Żyznowski, Prezes Zarządu Mercator Medical S.A.