Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Wyniki finansowe Grupy K2 w 2019 r. oraz list do akcjonariuszy

Udostępnij

Przychody Grupy K2 w roku 2019 wyniosły 109,69 mln zł wobec 108,79 mln zł odnotowanych w okresie poprzedniego roku. Z kolei wynik na działalności operacyjnej spadł w ubiegłym roku do -1,42 mln zł z 3,05 mln zł w 2018 r. W 2019 r. spółka odnotowała wynik netto na poziomie -1,83 mln zł w porównaniu do 2,33 mln zł osiągniętych rok wcześniej.

Poniżej pełna treść listu prezesa zarządu K2I (K2INTERNT) do akcjonariuszy:

Szanowni Państwo,

zwyczajowo w tym miejscu prezes zarządu opisuje dokonania firmy z zeszłego roku, tudzież wskazuje na plany i ambicje na kolejne lata. Jako, że pełnię obowiązki od lutego bieżącego roku, byłbym mało wiarygodny przypisując sobie historyczne sukcesy Grupy K2. Pozwolę więc sobie skupić się na tym, co uważam za najważniejsze zadania na dziś i w najbliższej przyszłości.

Grupa K2 jest obecna na rynku od ponad 20 lat, a ponad 10 lat akcje spółki K2 Internet S.A. notowane są na GPW. W DNA firmy wpisana jest innowacyjność rozumiana przede wszystkim jako wykorzystanie nowych technologii w obszarach marketingu, sprzedaży i obsługi klienta. To pewnie jedna z najważniejszych składowych wartości K2, podobnie jak jej zespół i kultura organizacyjna.

Moją rolą, podobnie jak kolegów, z którymi tworzymy nowy skład Zarządu, będzie wykorzystanie tego, co w Grupie wartościowe w taki sposób, by firma była w stanie w sposób trwały budować wartość dla Akcjonariuszy.

Najpilniejszym zadaniem jest aktywne prowadzenie biznesu i finansów firmy w taki sposób, aby Grupa K2 przeszła „suchą nogą” przez perturbacje ekonomiczne związane z pandemią COVID-19. Ich skali jeszcze nie znamy, ale są nieuchronne.

Najważniejszym zadaniem długoterminowym jest odwrócenie negatywnego trendu wyników finansowych Grupy i przyspieszenie jej wzrostu. W ostatnich latach zmieniające się oczekiwania Klientów, jednoczesny rozwój nie tylko skali, ale także poziomu komplikacji rynku, połączone ze zbyt wolną i czasem nieadekwatną skalą zmian wewnętrznych, spowodowały stagnację przychodową i spadek rentowności Grupy. To chcemy zmieniać.

Historycznie najważniejszymi segmentami w Grupie były usługi Agencji K2 i K2 Precise. Stanowiły one o naszym wizerunku. Naszą ambicją jest, by segmenty te dalej były wyznacznikami innowacji i najlepszej obsługi Klienta. Rośnie skala naszych operacji związanych z usługami tworzenia oprogramowania w ramach FABRITY i usług chmurowych OKTAWAVE. Chcielibyśmy, by segmenty te rosły wyraźnie szybciej niż do tej pory, przy co najmniej utrzymaniu obecnych poziomów rentowności.

Wreszcie, podobnie jak w czasach pionierskich, wróciliśmy do rozwijania zupełnie nowych przedsięwzięć takich jak K2Bots.AI. Naszą ambicją jest, aby nowe projekty stały się (obok istniejących segmentów) ważnym filarem wzrostu Grupy, zapewniając w dłuższej perspektywie powtarzalność wyników i zwiększenie skali. Grupa K2 urosła dzięki innowacjom i przedsiębiorczości naszego zespołu. Do tych najlepszych praktyk chcemy powrócić.

Paweł Wujec
Prezes Zarządu
Warszawa, dn. 03.04.2020 r

Szczegółowe dane finansowe Grupy K2 są dostępne na profilu spółki w zakładce analiza finansowa.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus