- QON (QUARTICON), twórca opartych na sztucznej inteligencji systemów wsparcia oraz personalizacji procesów sprzedaży i marketingu internetowego, wspiera polskich przedsiębiorców w obliczu pandemii.
- Przez najbliższe 3 miesiące udostępnia autorską wyszukiwarkę produktów Smart Search całkowicie bezpłatnie.
- Smart Search pozwala podnieść sprzedaż w sieci nawet o kilkadziesiąt procent, szczególnie w przypadku mniejszych e-sklepów.
- Analitycy prognozują, że w czasie najbliższych 12 miesięcy udział kanału online w sprzedaży detalicznej wzrośnie nawet o 100%.
Z najnowszego badania dla Izby Gospodarki Elektronicznej wynika, że w obecnych czasach aż 37 proc. respondentów uważa zakupy internetowe za bezpieczniejsze niż w sklepach stacjonarnych. To z jednej strony wielka szansa dla działających już w kanale internetowym przedsiębiorców, a z drugiej czas próby i często walka o przetrwanie dla tych sklepów, które dotąd prowadziły sprzedaż wyłącznie lub głównie w stacjonarnej formule. Ci pierwsi, chcą jak najlepiej wykorzystać swoje 5 minut i zmaksymalizować obroty. W tym samym czasie druga kategoria firm próbuje łapać oddech, otwierając e-sklepy w sektorach, w których jak dotąd sprzedaż online była tylko uzupełnieniem tradycyjnego kanału sprzedaży. Do wszystkich tych przedsiębiorców pomocną dłoń wyciąga technologiczny QuarticOn, wyspecjalizowany w dostarczaniu rozwiązań klasy AI dla e-commerce. Jego najnowszą propozycją na czas pandemii jest bezpłatne udostępnienie Smart Search – autorskiej, inteligentnej wewnętrznej wyszukiwarki produktów na półkach e-sklepów.
„O ile tradycyjne sektory gospodarki, zwłaszcza te bazujące na bliskim kontakcie z klientem, przeżywają obecnie bardzo ciężkie chwile, o tyle sprzedaż online bez wątpienia ma swój czas i to od starań tych sklepów zależeć będzie, jak bardzo skorzystają z tej szansy. Chcemy dołożyć naszą cegiełkę do wzmocnienia kondycji polskiej branży detalicznej. Dlatego dzielimy się bezpłatnie narzędziem do optymalizacji sprzedaży w kanale online. Z doświadczenia innych sklepów wiemy, że jego zastosowanie potrafi szybko wpłynąć na wyższe przychody z e-commerce” – wyjaśnia Paweł Wyborski, prezes QuarticOn.
Na kłopoty… QuarticOn
Szacuje się, że w pierwszych miesiącach 2020 r. sprzedaż online miała 16-proc. udział w całkowitej sprzedaży detalicznej. Pandemia koronawirusa może w czasie 12 miesięcy zmienić ten odsetek nawet o 100%. Firmy stacjonarne nie mogą już odwlekać decyzji o wejściu w online. Muszą na tę transformację przeznaczyć sporą cześć swojego budżetu marketingowego. Bezpłatna wyszukiwarka produktów QuarticOn jest kierowana także do nich.
„Jak pokazuje historia, kryzys to paradoksalnie czas, kiedy powstaje wielu przyszłych czempionów gospodarki. Wystarczy przytoczyć drogę, jaką przeszedł największy dziś na świecie e-commerce marketplace, czyli Alibaba. Budowa potęgi tej firmy zaczęła się w czasie pandemii SARS w 2003 r., kiedy jej twórca i 6-osobowy zespół „uwięzieni” byli w biurze z powodu kwarantanny. Sukces często jest w zasięgu ręki, wystarczy pomysłowość, determinacja i zastosowanie odpowiednich środków. Polscy przedsiębiorcy mają w sobie ten potencjał i my możemy ich wesprzeć, dostarczając im inteligentne, łatwe w obsłudze ale i zaawansowane technologicznie narzędzie do optymalizacji działania ich sprzedaży”– dodaje Paweł Wyborski.
Inteligentna wyszukiwarka. Jakie korzyści?
Sprzedaż online to proces łączenia klienta z produktami. Aż 65% klientów opuszcza sklep internetowy ponieważ nie odnajduje w nim szybko produktu. Zatem sprawnie funkcjonujący e-commerce to taki, który pomaga klientom szybko odnaleźć produkty, których szukają. Praktyka rynkowa pokazuje, że właściwie działająca wewnętrzna wyszukiwarka jest w stanie wygenerować nawet 30% obrotów sklepu. O ile rozpoznaje potrzeby klientów.
Narzędzie QuarticOn rozwiązuje ten problem, oferując szereg wartościowych funkcjonalności:
- Sugestie wyszukiwania w trakcie pisania – po pojawieniu się pierwszych liter hasła, wyszukiwarka wyświetli najbardziej prawdopodobny wynik
- Wyniki w kilka sekund – szybkość wygenerowania wyników wyszukiwania bardzo często decyduje o przewadze konkurencyjnej
- Responsywność – komfort korzystania z wyszukiwarki niezależnie od urządzenia, z jakiego korzysta klient
- Obsługa literówek i synonimów – rozwiązanie rozpoznaje błędną pisownię we wprowadzanych hasłach i obsługuje synonimy
- Obsługa złożonych zapytań – możliwość rozłożenia wieloczłonowych haseł na czynniki pierwsze, dzieląc produkt na nazwę i typ
- Brak bariery językowej – Smart Search obsługuje 35 języków
- Możliwość oceny wykorzystania skuteczności działania wyszukiwarki – panel klienta daje dostęp do statystyk efektywnościowych narzędzia i możliwość późniejszego ich wykorzystania przy kampaniach SEM, PPC i pozycjonowaniu.
Do 30 czerwca QuarticOn udostępnia swoją wyszukiwarkę produktów Smart Serach w wersji tzw. małej wyszukiwarki całkowicie bezpłatnie. To prosta, szybka instalacja i łatwa integracja. Więcej szczegółów na dedykowanej stronie internetowej.