Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

PGE wydzieli kogenerację, żeby łatwiej pozyskiwać partnerów dla obszaru

Udostępnij

Polska Grupa Energetyczna (PGE) planuje wydzielenie aktywów związanych z kogeneracją do odrębnej jednostki organizacyjnej, aby łatwiej pozyskiwać partnerów do rozwoju tego obszaru, poinformował prezes PGE Henryk Baranowski.

"Jeśli chodzi o kogenerację to planujemy wydzielenie tych aktywów do odrębnej jednostki organizacyjnej. Dzięki temu powstanie trzeci pod względem wielkości producent ciepła w Polsce o mocy ponad 3000 MW" - powiedział Baranowski na konferencji prasowej podczas XXVI Forum Ekonomicznego w Krynicy.

Podkreślił, że dzięki temu PGE łatwiej będzie pozyskać partnerów do rozwoju tego obszaru. 

"PGE jest otwarte na wszelkie formy aktywnej i racjonalnej współpracy w tym zakresie. Na dziś nie szukamy żadnego partnera. Co nie znaczy, że w przyszłości taka współpraca nie będzie racjonalna z naszego punktu widzenia" - zaznaczył także prezes.

Spółka planuje także wdrożenie optymalnego rozwoju segmentu ciepłowniczego i rozwój zintegrowanych rozwiązań dla ciepłownictwa, w tym kongeracji/trigeneracji różnej skali oraz sieci ciepłowniczych.

W ogłoszonej wczoraj strategii PGE podało, że w ramach zmian organizacyjnych działalność związana z produkcją ciepła zostanie wydzielona w ramach oddzielnej linii biznesowej Kogeneracja, co ma na celu poprawę efektywności operacyjnej i rozwoju tej działalności w oparciu o liczne synergie operacyjne i kosztowe oraz silną pozycję na regionalnych rynkach ciepła.

W ramach zaktualizowanej strategii PGE zakłada poniesienie nakładów inwestycyjnych na poziomie ok. 34 mld zł w latach 2016-2020, nie uwzględniając w tej kwocie aktywowanych kosztów usuwania nadkładu.

Grupa kapitałowa PGE jest liderem sektora z ok. 40-proc. udziałem w rynku wytwarzania konwencjonalnego, 30-proc. w sprzedaży dla klientów końcowych (5,2 mln odbiorców indywidualnych i biznesowych) oraz ok. 12-proc. w OZE. Spółka jest notowana na GPW od 2009 r.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus