Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

15% wzrost przychodów Asbis w lutym 2020 r.

Udostępnij

ASB (ASBIS), wiodący dystrybutor produktów IT na rosnących rynkach Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki, oraz producent marek Prestigio, Canyon i Perenio, według wstępnych danych szacunkowych wypracował w lutym 2020 roku skonsolidowane przychody na poziomie ok. 176 mln USD, wobec 153 mln USD w lutym 2019 r., co oznacza wzrost o około 15%.

„Luty był kolejnym miesiącem dobrej sprzedaży w ASBIS. Pomimo niezwykle trudnego czasu, z jakim mierzymy się wszyscy, firma zdołała przewyższyć już i tak wysoką sprzedaż z lutego ubiegłego roku. Sam rynek urósł znacznie mniej, co świadczy o naszej zdolności do przekraczania trendów. Od początku lutego, kiedy ten nowy wirus dotarł na nasze rynki, firmy i instytucje starają się, aby wszystko działało sprawnie. W tym czasie ASBIS nie tylko działał bez problemów, ale też zdołał się wzmocnić. Zauważyliśmy większe zapotrzebowanie na sprzęt do pracy zdalnej, taki jak laptopy i monitory. To, w połączeniu z prowadzonymi projektami biznesowymi, na które wirus nie miał wpływu, dało ASBIS wzrost przychodów. Naszym zdaniem sektor IT będzie mniej dotknięty przez obecną sytuację, ponieważ żyjemy w erze informacji, w której zapotrzebowanie na sprzęt i oprogramowanie jest większe niż kiedykolwiek wcześniej” – powiedział Siergiej Kostevitch, Dyrektor Generalny i Przewodniczący Rady Dyrektorów ASBISc Enterprises Plc.

„Bardzo uważnie obserwujemy obecną sytuację na rynku i dokładnie ją analizujemy. Nie widzimy jeszcze spowolnienia naszych operacji, wręcz przeciwnie. Spodziewamy się jednak, że mogą one do nas dotrzeć, z uwagi na zamykające się granice poszczególnych krajów. Jesteśmy przekonani, że będzie to odczuwane w krótkim terminie. Zdecydowaliśmy się jednak przesunąć prognozę naszych wyników na maj, ponieważ chcemy być pewni, że zaprezentowane rynkowi dane będą dokładne, tak jak do tej pory” – dodał Siergiej Kostevitch.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus