Spółki Mizaco i Dansk Soft, w których MID (MIDVEN) posiada udziały, chcą mieć na koncie minimum 10 gier mobilnych do końca 2017 r., podała Midven. Jednocześnie Dansk Soft zapowiedział, że w tym czasie liczy, że będzie wydawcą od 4 do 6 tytułów pod własną marką.
"Mizaco zamierza samodzielnie tworzyć własne gry mobilne, wykorzystując do tego potencjał i synergię z Dansk Soft. Wstępny plan zakłada przygotowanie minimum 2-3 własnych tytułów. Z kolei Dansk Soft ma nie tylko wspierać technologicznie Mizaco, ale również poszukiwać tytułów, dla których będzie wydawcą. Zamierza także we własnym zakresie przygotować kilka własnych produkcji w obszarze gier mobilnych. Jestem przekonany, że produkcje, które będą przygotowane przez obie spółki pozwolą im na zajęcie znaczącego miejsca na rynku gier mobilnych" - powiedział prezes Midven Andrzej Zając, cytowany w komunikacie.
Strategia spółek portfelowych polega na ścisłej współpracy przy produkcji i wydawaniu kolejnych gier na urządzenia mobilne, na które rynek systematycznie rośnie. Zdaniem specjalistów, zyski płynące z rynku gier mobilnych powinny osiągnąć pułap 40 mld USD do końca 2016 r., a polskie firmy już teraz zajmują znaczące miejsce w podziale tego tortu przypadającego na wydawców i twórców.
"Obie spółki portfelowe powinny wzbogacić swoje portfolio do końca 2017 roku o prace przy minimum 10 projektach i wydać samodzielnie od 4 do 6 tytułów pod własną marką. Niewykluczone, że gdy któryś z tytułów okaże się perspektywiczny, ale jednocześnie zbyt drogi dla spółek z naszej grupy, sięgniemy po finansowanie zewnętrzne, gdyż strategia ta koreluje z planowanym debiutem na GPW Midven S.A." - dodał Zając.
Z analiz, jakie zostały przeprowadzone w Grupie Midven wynika, że obecnie jedną z najbardziej perspektywicznych segmentów w rozrywce mobilnej są tzw. gry free-2-play, których wydawcy czerpią korzyści z zaimplementowanych mikropłatności. Jednocześnie, dzięki globalnemu rynkowi, próg wejścia do dystrybucji jest tu stosunkowo niższy niż w przypadku klasycznej dystrybucji gier na urządzenia stacjonarne.
Strategia Dansk Soft zakłada, że znaczna część gier, jakimi będzie się zajmował zespół będzie reprezentował segment "Real World Data", czyli wykorzystywał rozwiązania zastosowane m.in. w aplikacji Pokemon Go firmy Nintendo. Zakładane rozwiązania polegają na przenikaniu się świata gier z otoczeniem gracza, podano również.
Tworzone przez oba podmioty gry w segmencie free-2-play, mają docelowo zapewnić spółce Dansk Soft prawie 50% udział w przychodach, zwłaszcza przy wykorzystaniu przez niej działalności związanej z wydawaniem tytułów. Spółka będzie koncentrowała się na grach o znaczącym potencjale sprzedaży oraz wysokiej jakości, zarabiając na mikropłatnościach, będących częścią rozgrywki, podsumowano.
Midven zadebiutowała na rynku NewConnect w kwietniu 2013 r. Spółka zamierza w dalszym ciągu angażować się kapitałowo pośrednio lub bezpośrednio w przedsięwzięcia oraz spółki technologiczne z obszarów marketplace i aplikacji stanowiących synergię z paczkomatami InPost. Aktualnie w portfolio Midven znajdują się m.in. Parcel Technik SA, Dansk Soft Sp. z o.o., a także fundusz InQubit Sp. z o.o., realizowany wspólnie z giełdowym Integer.pl S.A.