Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Jakub Dwernicki, R22: Kolejny kwartał kontynuujemy trend wzrostowy i możemy pochwalić się rekordowymi wynikami

Jakub Dwernicki
Jakub Dwernicki
Udostępnij

R22 kontynuuje dynamiczny wzrost skali biznesu oraz poprawia efektywność działalności i rentowność spółki. W II kwartale 2019/2020 r. obr. Grupa osiągnęła 47,8 mln zł przychodów – wzrost o 28 proc. r/r, notując przy tym 13,6 mln zł znormalizowanej EBITDA oraz 5,5 mln zł zysku netto – wzrost o 73 proc. r/r. Jeszcze mocniej rośnie zysk netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej, który był o 81 proc. wyższy niż rok wcześniej i wyniósł 3,8 mln zł.

Dynamiczny wzrost wyników to przede wszystkim efekt organicznych działań w zakresie pozyskania nowych klientów oraz wzrostu ARPU. Przełożyło się to zarówno na wzrost przychodów, jak i rentowności, co szczególnie widać w wynikach segmentu omnichannel communication, którego przychody wzrosły o 40 proc. r/r, a wynik EBITDA aż o 103 proc. r/r do 5,9 mln zł

- Kolejny kwartał kontynuujemy trend wzrostowy i możemy pochwalić się rekordowymi wynikami. To efekt skutecznej pracy całego zespołu R22, w szczególności w obszarze sprzedaży, którego aktywne działania doprowadziły do zwiększenia sprzedaży  do obecnych klientów oraz pozyskania nowych. Co warte podkreślenia, wzrost wyniku z I kwartału na II kwartał roku obrotowego został wypracowany na tej samej bazie – bez realizacji istotnych akwizycji. W tym okresie przychody wzrosły o 7 proc. kw/kw, a zysk netto o 13 proc. kw/kw. – komentuje Jakub Dwernicki, prezes R22.

Strategią R22 jest zapewnienie klientom wsparcia ich obecności w Internecie oraz automatyzacja procesów biznesowych, przede wszystkim komunikacji, marketingu i sprzedaży. Technologiczna Grupa konsekwentnie rozwija portfolio usług i narzędzi obejmujących hosting, domeny, wielokanałową komunikację, jak i nowe rozwiązania w modelu SaaS, które są rozwijane w ramach Grupy oraz dołączają do niej dzięki realizowanym inwestycjom w zewnętrzne podmioty.

W ostatnich tygodniach R22 sfinalizowała inwestycję w Profitroom – twórcę rozwiązania e‑commecre dla hoteli, które pozwala im sprzedawać pokoje przez własną stronę internetową, a dodatkowo automatyzuje liczne procesy biznesowe umożliwiając m.in. efektywne zarządzanie kanałami sprzedaży internetowej, relacjami z klientem oraz obsługę płatności internetowych.

- Realizowane inwestycje w dynamicznie rozwijające się spółki działające w modelu SaaS, idealnie wpisują się w naszą strategię wspierania obecności firm w Internecie oraz automatyzacji procesów biznesowych. Nowe inwestycje to również ważny krok w naszym międzynarodowym rozwoju i zabezpieczenie dynamiki wzrostów w długim terminie. Mamy ambitne plany wobec tych projektów zarówno w 2020 r., jak i w kolejnych latach. Wierzymy, że w perspektywie najbliższych lat powinny one utrzymać dynamikę wzrostu na poziomie około 40-50 proc. rocznie. – dodaje Jakub Dwernicki.

Cechą wspólną inwestycji R22 w spółki działające w modelu SaaS (User.com, Blugento i Profitroom) są klienci zagraniczni i wynikający z obecności na tych rynkach potencjał skali. To właśnie międzynarodowy rozwój oraz organiczna rozbudowa produktów są priorytetem tych firm na 2020 r. Profitroom celuje w kraje Europy Zachodniej oraz Azję, a priorytetem na ten rok jest otwarcie biura w Niemczech i umocnienie tam pozycji rynkowej. Blugento, pod marką Zento Shop, chce rozwinąć sprzedaż na rynku francuskim, niemieckim oraz polskim – m.in. korzystając z bazy klientów R22. Do tej pory zdecydowana większość klientów stanowiły spółki rumuńskie.

W II kwartale roku obrotowego, segment hostingu R22 osiągnął 21,5 mln zł przychodów oraz 6,8 mln zł zysku EBITDA, co oznacza wzrost o odpowiednio 24 proc. r/r oraz 22 proc. r/r. Dzięki odkupieniu mniejszościowych udziałów w segmencie hostingu w styczniu 2020 r., od kolejnego okresu wynik segmentu będzie w całości konsolidowany w wynikach grupy. Pozytywnie wpłynie to na raportowany zysk netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej oraz możliwości Grupy w zakresie realizacji polityki dywidendowej. Zakłada ona wypłatę minimum 30 proc. tego zysku, przy jednoczesnym wzroście nominalnej wysokości dywidendy na jedną akcję.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus