CreativeForge Games (CFG), producent gier na PC i konsole, wchodzący w skład Grupy PlayWay, wypracował w IV kwartale 2019 roku 0,04 mln zł zysku netto wobec 0,27 mln zł straty w analogicznym okresie ubiegłego roku. Jeszcze w lutym CFG zakończy pierwszy etap restrukturyzacji finansowej – spółka zobowiązała się do całkowitej spłaty zadłużenia w kwocie 3 mln zł w ciągu najbliższego tygodnia. Studio koncentruje się na produkcji własnych gier i pozyskiwaniu rentownych tytułów, których chce być wydawcą lub co-producentem.
- Cieszymy się, że przyjęte kilka miesięcy temu założenia w zakresie strategicznych kierunków rozwoju CFG przynoszą oczekiwane rezultaty. Ostatni kwartał minionego roku zamknęliśmy dodatnim wynikiem i mamy nadzieję, że obecnie realizowane działania przełożą się na jeszcze wyższe zyski spółki w przyszłych okresach. Sukcesywnie nad tym pracujemy, koncentrując się na produkcji własnych gier i jednocześnie pozyskując rentowne produkcje, których chcemy być wydawcą lub co-producentem. Mamy nadzieję, że efekty naszej pracy będziemy mogli zaprezentować już niebawem – mówi Piotr Karbowski, prezes CreativeForge Games.
W ubiegłym kwartale 2019 roku warszawski producent i wydawca gier podpisał umowę z amerykańskim studiem Running With Scissors (RWS), której przedmiotem jest pre-produkcja oraz produkcja nowego tytułu, będąca rozszerzeniem serii gier Postal. Na mocy zawartej umowy CreativeForge Games otrzymywać będzie prowizję w wysokości 80 proc. przychodów netto ze sprzedaży do czasu zwrócenia się kosztów produkcji gry, a w późniejszym okresie 50 proc. Współpraca z międzynarodowym partnerem wpisuje się w przyjętą przez spółkę strategię realizacji projektów na globalną skalę.
- Prowadzimy rozmowy z licznymi zespołami zagranicznymi, z którymi możemy nawiązać współpracę. Decyzje o produkcji kolejnych gier podejmujemy w oparciu o wyniki pre-produkcyjne. Jednocześnie koncentrujemy się na działalności produkcyjnej gier taktycznych i strategicznych oraz wydawniczej, zarówno gier z grupy kapitałowej PlayWay, jak również tytułów spoza grupy – mówi Piotr Karbowski. – W ramach realizacji założenia o maksymalnym wykorzystaniu aktywów spółki dążymy do odsprzedania niektórych tytułów, o ile będzie to opłacalne ekonomicznie. Obecnie prowadzone rozmowy dotyczą sprzedaży starych IP: Hard West i Phantom Doctrine – dodaje.
Na początku czwartego kwartału CFG utworzyło spółkę Ancient Games, w której jest właścicielem 100 proc. udziałów. 10-osobowy zespół będzie odpowiedzialny za realizację projektów z gatunku symulacje. W pierwszej kolejności nowo utworzona spółka zajmie się realizacją trzech pre-produkcji. Wszystkie, trafią na rynek w przyszłym roku. Docelowo Ancient Games realizować ma dwa projekty rocznie.