Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

QuarticOn: Udało się nam zrealizować zapowiadany break-even na poziomie EBITDA

Udostępnij

Zainicjowane przez QON (QUARTICON) jeszcze w ubiegłym roku działania zmierzające do przemodelowania procesów sprzedażowych oraz wprowadzenie na szeroką skalę sprzedaży produktów w kanale SaaS (software as a services) przy jedoczesnej optymalizacji wydatków pozwoliły w grudniu osiągnąć Spółce zapowiadany próg rentowności (break even) na poziomie EBITDA.

W czwartym kwartale 2019 roku, QuarticOn zintensyfikował działania na platformach e-commerce pozyskując kolejnych klientów na swoje rozwiązania (na koniec roku, spółka zanotowała 63% przyrost liczby klientów w kanale SaaS w stosunku do końca III kwartału 2019 roku). Efekty tych działań były widoczne już w wynikach sprzedażowych w kanale SaaS za IV kwartał 2019 r., które w tym okresie osiągnęły 5% ogółu przychodów (w poprzednim kwartale 1,5%). Przeprowadzony równolegle proces optymalizacji kosztów pozwolił Spółce zredukować ich poziom w ujęciu do poprzedniego kwartału o 15%, dzięki czemu w grudniu 2019 r. Spółka osiągnęła zakładany dodatni wynik EBITDA.

QuarticOn przedstawił również wybrane wstępne dane finansowe za IV kwartał 2019 r. Spółka osiągnęła w okresie wrzesień – grudzień 2019 r. przychody ze sprzedaży na poziomie ok. 1,14 mln zł co oznacza wzrost sprzedaży o 4,8% w relacji do poprzedniego kwartału, a EBITDA (na bazie wyniku ze sprzedaży) ukształtowała się na poziomie -145 tys. zł, co jest rezultatem o 280 tys. zł lepszym niż w kwartale poprzednim. Z kolei wynik netto w IV kwartale 2019 r. wyniósł -859,3 tys. zł.

- Końcówka minionego roku była dla nas bardzo pracowita i intensywna, w kontekście ilości działań pro-sprzedażowych. W ostatnich miesiącach koncentrowaliśmy się przede wszystkim na rozwoju sprzedaży naszych produktów w kanale SaaS, która na koniec roku stanowiła już prawie 7% sprzedaży ogółem. Trochę eksperymentowaliśmy z różnymi formami współpracy z platformami ale chyba znaleźliśmy optymalny dla obu stron model. Dlatego liczymy, że rozwój w tym obszarze pozwoli na realne skalowanie biznesu i pozyskanie dużej liczby klientów, także z wielu zagranicznych rynków jednocześnie. Nie zapominamy również o działalności badawczej i rozwoju kolejnych produktów. Podobnie, kwestia rozwoju przez ewentualne akwizycje jest intensywnie analizowana - mówi Paweł Wyborski, Prezes Zarządu i założyciel QuarticOn S.A. Ostatni kwartał 2019 roku to również dalsza optymalizacja procesów i obniżanie kosztów operacyjnych.

- Od II kwartału Spółka prowadziła działania zmierzające do redukcji kosztów. Dzięki nim, koszty operacyjne w ostatnim kwartale 2019 roku były o prawie 740 tys. zł  niższe niż w I kwartale (spadek o 36%). To dobrze, że w efekcie podjętych działań po stronie sprzedażowej i kosztowej, udało się nam zrealizować zapowiadany break-even na poziomie EBITDA. Natomiast nie ukrywamy, że liczymy na znacznie bardziej dynamiczny rozwój i wzrost sprzedaży w 2020 roku. Jest to szczególnie istotne przy obecnie coraz większej presji wzrostu koszów.– tłumaczy Michał Giergielewicz, Członek Zarządu QuarticOn SA.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus