KBT (KLABATER), notowany na rynku NewConnect wydawca i producent gier wideo, finalizuje proces pozyskania grantu z programu Go to Brand, Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Na mocy podpisanej umowy spółka otrzyma 300 tys. zł na promocję własnych marek produktowych w USA i na rynku europejskim.
- Dzięki takim programom jak Go to Brand, które wspierają realizację innowacyjnych pomysłów, nasze marki mają szansę stać się jeszcze bardziej rozpoznawalne na rynkach zagranicznych. Głównym celem naszego udziału w programie jest promocja oferowanych przez nas usług wydawniczych oraz gier produkowanych przez Klabatera m.in. Crossroads Inn . Wszystkie zaplanowane przez nas działania są zgodne z założeniami programu promocji branży IT/ICT i będą realizowane na rynku europejskim, a także amerykańskim – komentuje Michał Gembicki, członek zarządu spółki Klabater.
Klabater liczy, że dzięki podjętym przez spółkę działaniom, częściowo sfinansowanym z dotacji PARP, nastąpi zwiększenie rozpoznawalności studia, wzrost przychodów z eksportu, a także wzmocnienie potencjału Klabatera na rynkach zagranicznych. – Chcemy aby efektem realizowanego projektu był wzrost zainteresowania wydawanymi przez nas polskimi produkcjami gamingowymi oraz pozyskanie i zbudowanie przez spółkę relacji z kluczowymi partnerami z USA i Europy. Naszym celem jest także pozyskanie nowych kontaktów handlowych, dzięki którym zwiększymy skalę swoich działań eksportowych – informuje Robert Wesołowski, członek zarządu Klabater.
W listopadzie Klabater otrzymał 80 tys. zł dotacji udzielonej przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego (MKiDN), w ramach programu rozwoju sektorów kreatywnych. Połowa przyznanych środków zostanie przeznaczona na stworzenie prototypu gry pod roboczą nazwą Cyrk. Druga część dotacji pokryje udział spółki w tegorocznych targach gier wideo Gamescom w Kolonii. Łączna kwota dofinansowania opiewa na ponad 80 tys. zł.