Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Pół roku współpracy Grupy TIM z IKEA

Udostępnij

250.000 paczek do klientów IKEA z całej Polski zostało wysłanych w ciągu pierwszych sześciu miesięcy współpracy szwedzkiego giganta z centrum logistycznym 3LP SA w podwrocławskich Siechnicach.

 

Należąca w 100% do TIM SA spółka 3LP SA specjalizuje się w zautomatyzowanym outsourcingu usług logistycznych dla podmiotów z sektora e-commerce. Firma powstała w 2016 r. w wyniku wyodrębnienia wewnętrznego pionu operacyjnego ze struktur organizacyjnych TIM

Centrum logistyczne w Siechnicach, którym zarządza 3LP, to jeden z największych obiektów tego typu w Polsce (60.000 mkw. powierzchni magazynowej, 35.000 miejsc paletowych, 90.000 półek na półautomatycznej antresoli, 50.000 lokacji w magazynie automatycznym CUBY shuttle system oraz 8 szaf Lean Lift, a także zdolność do wysyłki 20.000 paczek dziennie).

Wiosną 2019 r. w centrum logistycznym 3LP została wyodrębniona jednostka Parcel Unit, realizująca składane przez klientów IKEA zamówienia, których masa nie przekracza 30 kg. W Siechnicach składowanych jest niemal 6000 unikalnych produktów IKEA, które można zamawiać za pośrednictwem strony www.ikea.com/pl/, telefonicznie lub w jednym ze stacjonarnych sklepów IKEA. Paczki wysyłane z Siechnic dostarcza do klientów IKEA firma kurierska GLS. Obecnie niemal co dzień jest to 3000-4000 przesyłek, zaś w okresie poprzedzającym święta Bożego Narodzenia spodziewane jest nawet podwojenie tej liczby.

Rozpoczęcie świadczenia usług dla IKEA poprzedziły wielomiesięczne audyty i przygotowania. IKEA to niezwykle wymagający partner biznesowy. Spełnienie przez 3LP jego wymagań stanowi potwierdzenie, że nasze wieloletnie doświadczenie i ogromne zaawansowanie technologiczne obiektu procentują, pozwalając świadczyć usługi na najwyższym poziomie – mówi Maciej Posadzy, prezes zarządu 3LP SA.

- 3LP to czarny koń Grupy Kapitałowej TIM. Usługi świadczone przez tę spółkę idealnie wpisują się w dynamicznie rosnące zapotrzebowanie rynku na firmy logistyczne wyspecjalizowane w świadczeniu usług dla sektora e-commerce. Głównym klientem 3LP SA jest TIM, jednak w pierwszych trzech kwartałach 2019 r. już niemal 40% przychodów z usług logistycznych pochodziło od podmiotów spoza Grupy TIM. Naszym długofalowym celem jest zwiększenie tego wskaźnika do 50%. Współpraca z IKEA to kolejny krok na drodze do osiągnięcia tego celu, a także dowód zaufania, jakie budzi profesjonalizm 3LP – mówi Krzysztof Folta, prezes Zarządu TIM SA.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus