MRC (MERCATOR), producent i dostawca rękawic jednorazowych na rynkach blisko 70 krajów świata, konsekwentnie realizuje cel poprawy wyników finansowych przy kontynuacji wzrostu skali działania. W III kw. br. sprzedaż wzrosła o 30% w ujęciu rok do roku, do 145,2 mln PLN, a wynik EBITDA – o 15% rdr, do 8,4 mln PLN.
- Poprawiliśmy znacznie marże w segmencie dystrybucji, zainicjowaliśmy wiele projektów oszczędnościowych w segmencie produkcji oraz elastycznie reagowaliśmy na zmieniające się otoczenie rynkowe i walutowe. W efekcie pomimo nadal niesprzyjających czynników zewnętrznych wyraźnie poprawiliśmy wyniki operacyjne nie tylko kwotowo, ale również pod względem wypracowanej marży. Pełne korzyści z programu optymalizacji kosztowej, szacowanego na 12 mln PLN rocznie, zamierzamy uwolnić w przyszłym roku – wskazuje Witold Kruszewski, Członek Zarządu ds. Finansowych w Mercator Medical S.A.
Z kolei na zysk netto trzeciego kwartału (1,3 mln PLN) największy negatywny wpływ miało umocnienie dolara wobec złotego (potencjał do odwrócenia trendu w kolejnych okresach) oraz amortyzacja i koszty finansowe, ponoszone w związku z przeprowadzonym programem inwestycyjnym (nowa fabryka rękawic nitrylowych).
- Na poziomie netto również prezentujemy pozytywny trend z kwartału na kwartał. Po stracie w I kwartale i 355 tys. PLN zysku w drugim kwartale, w minionym okresie sprawozdawczym zanotowaliśmy wzrost o ponad 260% w ujęciu kwartał do kwartału, pomimo znacznie wyższych kosztów finansowych netto – komentuje CFO Witold Kruszewski.
Długoterminowym celem Grupy Mercator jest realizacja marży EBITDA na poziomie 10%.