RWL (RAWLPLUG) odnotował 21,92 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I poł. 2016 r. wobec 11,39 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Zysk operacyjny wyniósł 34,87 mln zł wobec 20,24 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 366,99 mln zł w I poł. 2016 r. wobec 340,6 mln zł rok wcześniej. EBITDA osiągnął poziom 47,46 mln zł i była o 44,4% wyższy niż przed rokiem.
"Skonsolidowane przychody ze sprzedaży w I półroczu 2016 roku wyniosły 366 993 tys. zł i były o 7,7% wyższe niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Wynik ten to efekt wzrostu sprzedaży eksportowej (rozwój marki Rawlplug oraz sprzedaż specjalistycznych śrub dla przemysłu elektromaszynowego oraz samochodowego), jak również wzmożonych działań marketingowo-sprzedażowych na rynku krajowym (Koelner Polska Sp. z o.o.)" - czytamy w raporcie.
Marża I na sprzedaży po 6 miesiącach 2016 r. wyniosła 33,4% wobec 30,5% w tym samym okresie 2015 roku. W ujęciu kwartalnym marża I na sprzedaży w II kwartale 2016 roku wyniosła 33,5% i była lepsza od marży uzyskanej w II kwartale 2015 roku (31,5%). Na jej poprawę wpływ miały przede wszystkim zmiana portfolio sprzedaży oraz rozwój sprzedaży eksportowej, podano także.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I poł. 2016 r. wyniósł 6,37 mln zł wobec 7,31 mln zł zysku rok wcześniej.
Grupa Rawlplug (wcześniej Koelner) to międzynarodowy holding, skupiający zakłady produkcyjne i spółki dystrybucyjne z 16 krajów świata. Zasięg dystrybucji produktów oferowanych przez Grupę obejmuje ok. 72 państwa znajdujące się na 4 kontynentach. Grupa zajmuje się opracowywaniem innowacyjnych rozwiązań z zakresu technik zamocowań, ich projektowaniem, produkcją i dystrybucją. Skonsolidowane przychody Rawlplug sięgnęły 672,7 mln zł w 2015 r.