Grupa PHR (PHARMENA) – notowana na GPW biotechnologiczna spółka, wypracowała w trzecim kwartale bieżącego roku blisko 3,4 mln zł przychodów ze sprzedaży. Spółka koncentruje się na realizacji strategii sprzedaży suplementów diety marki Menavitin, która zakłada m.in. budowanie świadomości nowej kategorii produktów na globalnych rynkach. We wrześniu Pharmena nawiązała strategiczną współpracę z wiodącą firmą doradczą z branży farmaceutycznej - Plexus Ventures, a jej założeniem jest m.in. komercjalizacja Menavitin w Europie.
- Pracujemy nad rozwojem sprzedaży nowej marki suplementów diety w Polsce i na rynkach zagranicznych. Niedawno uruchomiliśmy sprzedaż online suplementów diety na rynku Niemiec, Austrii i Szwajcarii. Wzmacniamy jednocześnie kanał eksportowy naszych produktów dermokosmetycznych. We wrześniu weszliśmy z produktami na największa platformę sprzedażową w Azji. Efekty tych działań powinny być widoczne w kolejnych miesiącach - mówi Konrad Palka, Prezes Zarządu Pharmeny.
- W zakresie rozwoju sprzedaży suplementów diety na rynkach zagranicznych, możemy liczyć również na pomoc naszego nowego doradcy – dodał.
W trzecim kwartale 2019 r. Grupa Kapitałowa Pharmena wypracowała przychody ze sprzedaży
na poziomie porównywalnym z rokiem ubiegłym (3,4 mln zł). Na poziomie netto Grupa odnotowała stratę w wysokości 1,2 mln zł (wobec 0,2 mln zł zysku w analogicznym okresie 2018 r.). Na rezultaty trzeciego kwartału wpływ miały przede wszystkim zwiększone wydatki związane z wprowadzeniem nowej marki na rynek oraz koszty badań nad lekiem TRIA-662.
W ciągu dziewięciu miesięcy bieżącego roku Pharmena zwiększyła ofertę produktową suplementów diety, wprowadzając na rynek siedem innowacyjnych produktów. W tym czasie Spółka prowadziła też liczne działania związane z budowaniem dystrybucji i promocją marki. Prowadzona była szeroka kampania reklamowa w Internecie, prasie oraz TV. Spółka, zgodnie z przyjętą strategią, rozwija sprzedaż suplementów na rynkach zagranicznych. W zeszłym miesiącu rozpoczęto prace związane
z wprowadzeniem produktów na rynek Niemiec, Austrii i Szwajcarii. Została w tym celu uruchomiona niemiecka strona internetowa nowej marki pod nazwą www.menavitin.de oraz sklep online.
Na początku września Pharmena zawarła umowę na doradztwo strategiczne z uznaną firmą Plexus Ventures. Partner ma wesprzeć Spółkę w rozwoju sprzedaży suplementów diety na rynkach Europy. Umowa na doradztwo strategiczne obejmuje również pomoc w komercjalizacji leku 1-MNA.
W lipcu 2019 r. Pharmena z sukcesem zakończyła badania przedkliniczne leku 1-MNA, prowadzone na modelach zwierzęcych we wskazaniu NASH (niealkoholowe stłuszczeniowe zapalenie wątroby). Trwają obecnie badania przedkliniczne w drugim wskazaniu PAH (tętnicze nadciśnienie płucne) w celu określenia efektywnej dawki leku. Zakończenie procesu badań oraz przygotowanie protokołów badawczych ma nastąpić do końca tego roku. Kolejnym krokiem będzie prezentacja wyników badań przemysłowi farmaceutycznemu wspólnie z doradcą Plexus Ventures.
W trzecim kwartale 2019 r. Pharmena prowadziła również liczne działania sprzedażowe oferowanych produktów dermokosmetycznych. W ramach realizowanych prac Spółka rozpoczęła sprzedaż produktów na terenie Chin, Hong Kongu, Makao oraz na Tajwanie poprzez platformę T-mall. Internetowa platforma sprzedaży Tmall.com to największa platforma handlu detalicznego w Azji dla klientów indywidualnych.