Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

W trzecim kwartale Klabater wygenerował 0,8 mln zł przychodów netto ze sprzedaży

Udostępnij

Ponad 0,46 mln zł przychodów netto ze sprzedaży gier konsolowych wypracował w trzecim kwartale br. KBT (KLABATER), notowany na rynku NewConnect producent i wydawca gier wideo. To wynik o 165 proc. lepszy od uzyskanego w poprzednim kwartale br. Spółka konsekwentnie realizuje strategię budowy zróżnicowanego katalogu wydawniczego opartego o produkcje na komputery osobiste oraz konsole. W październiku wewnętrzne studio Klabatera wydało pierwszą własną produkcję – grę Crossroads Inn. Tytuł dostępny jest na platformy PC i Linux. Do końca roku spółka planuje również premiery gier Big Pharma i Golazzo!

- W trzecim kwartale udało nam się znacznie zwiększyć przychody ze sprzedaży gier na platformach konsolowych głównie poprzez wydanie trzech mniejszych tytułów z naszego back-katalogu: Apocalipsis i Roarr na platformy PlayStation 4 i Xbox One oraz Golazo! na platformie Switch. Dywersyfikacja źródeł przychodów to ważny element naszej strategii. Rynek konsolowy pozwala nam na dotarcie do zupełnie nowych klientów i zwielokrotnienie potencjału komercyjnego gier, które wydaliśmy uprzednio na platformę PC – informuje Michał Gembicki, członek zarządu Klabater SA.

W trzecim kwartale br. spółka wygenerowała 0,8 mln zł przychodu netto ze sprzedaży, narastająco za trzy kwartały przychody netto wyniosły 3,0 mln zł, a wynik netto to strata 0,03 mln zł. – Na wynik w trzecim kwartale wpływ miały trzy czynniki: brak wydań nowych gier na platformy PC, skumulowanie kosztów związanych z marketingiem nadchodzącej w czwartym kwartale własnej produkcji – gry Crossroads Inn oraz koszty obecności spółki na targach Gamescom w Kolonii – dodaje Robert Wesołowski, członek zarządu Klabater SA.

Po zakończonym okresie raportowania – 23 października br. – miała miejsce premiera pierwszej pełnej produkcji należącego do spółki studia Kraken Unleashed –  Crossroads Inn. Gra od pierwszego dnia sprzedaży wzbudziła ogromne zainteresowanie graczy, którzy licznie śledzili stream spółki na głównej stronie serwisu STEAM oraz intensywnie grali, generując w szczytowym momencie ponad 1100 symultanicznych sesji growych. Dzięki aktywnej kampanii promocyjnej skierowanej do streamerów z serwisu Twitch i YouTuberów oraz natychmiastowej reakcji na zgłaszane przez społeczność problemy, spółka już w pierwszym tygodniu po premierze odzyskała wszystkie koszty produkcji poniesione na stworzenie Crossroads Inn.

- Pomimo tego, że budżet Crossroads Inn jest relatywnie nieduży, odbiór gry jest lepszy od wielu wysokobudżetowych produkcji, które ukazały się w zbliżonym okresie. Na dzisiaj wydatki na produkcję nie przekroczyły kwoty 0,85 mln zł. Nasza gra ukazała się w bardzo trudnym komercyjnie okresie czwartego kwartału, gdzie stanęła w szranki z największymi produkcjami sezonu. Mimo tych wyzwań udało nam się osiągnąć wyniki sprzedaży gwarantujące zaledwie w kilka dni od premiery pokrycie kosztów produkcji. To pozwala nam z dużym optymizmem patrzeć w przyszłość zarówno Crossroads Inn jaki i naszej spółki – dodaje Robert Wesołowski, członek zarządu Klabater SA.

28 listopada Klabater planuje wydanie gry Golazo! na platformy PlayStation 4 oraz Xbox One. Producentem tytułu  jest studio Purple Tree. 4 i 5 grudnia spółka wprowadzi  do sprzedaży na platformach PlayStation 4, Xbox One oraz Switch grę Big Pharma –  ekonomiczną grę strategiczną o zarządzaniu firmą farmaceutyczną, której producentem jest studio Twice Circled. Wydanie na konsole powstanie w wyniku współpracy portingowo-wydawniczej pomiędzy Klabater SA, a dotychczasowym wydawca gry – firmą Positech Games, znanej z Gratuitious Space Battles i serii Democracy.

Obecnie Klabater posiada trzy własne produkcje w toku,  są to gry oparte o uprzednio pozyskane licencje Discovery Networks: The Moonshiners i Animal Planet oraz Cyrk. W planie wydawniczym na kolejne okresy spółka ogłosiła już dwa tytuły pochodzące ze studiów zewnętrznych: Help Will Come Tomorrow – tworzoną przez studio Arclight Creations oraz Skyhill: Black Mist tworzone przez studio Mandragora.

Łączna liczba wishlist zgromadzonych przez Spółkę na koniec trzeciego kwartału przekroczyła liczbę 300 tys.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus