Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

LUG odnotował 0,73 mln zł straty netto w III kwartale

Udostępnij
  • Szacunkowe przychody ze sprzedaży za  trzy kwartały 2019 roku: 120,15 mln zł
    (+0,5 proc. r/r) w tym 37,34 mln zł przychodu (-13% r/r) w III kwartale;
  • 46,96 mln zł zysku brutto narastająco za dziewięć miesięcy (spadek o 9,6 proc. r/r) oraz 14,43 mln zł zysku brutto w III kwartale;
  • 5,54 mln zł EBITDA w ujęciu narastającym oraz 1,79 mln zł w III kwartale br.
    (spadek o  58,8 proc. r/r);
  • 0,73 mln zł straty netto w III kwartale.

LUG producent systemowych rozwiązań z zakresu profesjonalnej techniki świetlnej, opublikował szacunkowe wyniki  III kwartału 2019 roku. Szacunkowe przychody ze sprzedaży za dziewięć miesięcy 2019 roku wyniosły 120,15 milionów złotych i były nieznacznie wyższe od wyniku wypracowanego w analogicznym okresie ubiegłego roku (wzrost o +0,5 proc. r/r). Sprzedaż w III kwartale 2019 roku osiągnęła poziom 37,34 mln zł, to o 13 procent mniej niż w III kwartale ub. roku. Na ujemną dynamikę przychodów w minionym okresie ponownie wpływ miała słaba koniunktura gospodarcza na rynku polskim.

W omawianym okresie zysk brutto na sprzedaży wyniósł 14,43 mln zł względem 20,21 mln zł (spadek o 28,6 proc. r/r) w 2018 roku. Trzeci kwartał przyniósł stratą netto w wysokości 0,73 mln zł. W ujęciu narastającym za dziewięć miesięcy bieżącego roku, marża brutto na sprzedaży spadła o 4,3pp r/r i osiągnęła poziom 39,1 procent. Pomimo presji cenowej spółce w III kwartale udało się wypracować marżę brutto na poziomie 38,6 proc., to wzrost o 7,6 proc. względem poziomu marży brutto na sprzedaży zrealizowanej kwartał wcześniej tj. 31 procent. Wynik EBITDA, czyli suma zysku operacyjnego i amortyzacji  wyniósł 1,79 mln zł, natomiast od początku roku wynik EBITDA wyniósł 5,54 mln zł.

- Pogarszającą się sytuację w krajowym przemyśle wpływa na  wyniki Grupy. Bardzo słabe odczyty istotnych wskaźników ekonomicznych, w tym polski PMI przekładają się na m.in. na spadek liczby organizowanych przetargów, a także na przesunięcie startu realizacji planowanych projektów inwestycyjnych. Rośnie też presja cenowa, która wymusza ostrą walkę konkurencyjną oraz konieczność podejmowania decyzji w obronie realizowanych poziomów marż kosztem wolumenu sprzedaży. Negatywne zjawiska jakie obserwujemy na lokalnym rynku wzmocniły nasze działania związane z rozwojem eksportu i uniezależnieniem się do polskiej gospodarki. Robimy wszystko, by tak się właśnie stało, co potwierdza fakt, że dziś już ponad 60 procent sprzedaży pochodzi z rynków międzynarodowych. - mówi Ryszard Wtorkowski, prezes zarządu LUG S.A.

Grupa Kapitałowa  LUG S.A. konsekwentnie realizuje strategię rozwoju na rynkach eksportowych, zmierzając w kierunku niezależności od polskiego rynku. W efekcie podjętych działań struktura przychodów ze sprzedaży Grupy Kapitałowej LUG w ujęciu narastającym od stycznia do września 2019 roku uległa zmianie na rzecz przychodów realizowanych na rynkach zagranicznych. Przychody z eksportu stanowią dziś 62 procent całkowitych przychodów ze sprzedaży, wobec poziomu 38 procent przychodów realizowanych w rynku polskim. Rok wcześniej, tj. w pierwszych trzech kwartałach 2018 roku, przychody zagraniczne stanowiły mniejszość 49,5 proc. przychodów. Udział przychodów realizowanych za granicą wzrósł więc w ujęciu r/r o 12,5pp, co jest zgodne z jednym z celów wskazanych w Strategicznych Kierunkach Rozwoju - osiągnięcie 75-procentowego udziału przychodów eksportowych w perspektywie 2021 roku.

Prezentowane wartości mają charakter szacunkowy i mogą ulec zmianie. Skonsolidowany raport Grupy Kapitałowej LUG S.A. za III kwartał 2019 roku zostanie opublikowany 14 listopada 2019 r.

Szacunkowe skonsolidowane wyniki za III kw. 2019 r.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus