- Szacunkowe przychody ze sprzedaży za trzy kwartały 2019 roku: 120,15 mln zł
(+0,5 proc. r/r) w tym 37,34 mln zł przychodu (-13% r/r) w III kwartale; - 46,96 mln zł zysku brutto narastająco za dziewięć miesięcy (spadek o 9,6 proc. r/r) oraz 14,43 mln zł zysku brutto w III kwartale;
- 5,54 mln zł EBITDA w ujęciu narastającym oraz 1,79 mln zł w III kwartale br.
(spadek o 58,8 proc. r/r); - 0,73 mln zł straty netto w III kwartale.
LUG producent systemowych rozwiązań z zakresu profesjonalnej techniki świetlnej, opublikował szacunkowe wyniki III kwartału 2019 roku. Szacunkowe przychody ze sprzedaży za dziewięć miesięcy 2019 roku wyniosły 120,15 milionów złotych i były nieznacznie wyższe od wyniku wypracowanego w analogicznym okresie ubiegłego roku (wzrost o +0,5 proc. r/r). Sprzedaż w III kwartale 2019 roku osiągnęła poziom 37,34 mln zł, to o 13 procent mniej niż w III kwartale ub. roku. Na ujemną dynamikę przychodów w minionym okresie ponownie wpływ miała słaba koniunktura gospodarcza na rynku polskim.
W omawianym okresie zysk brutto na sprzedaży wyniósł 14,43 mln zł względem 20,21 mln zł (spadek o 28,6 proc. r/r) w 2018 roku. Trzeci kwartał przyniósł stratą netto w wysokości 0,73 mln zł. W ujęciu narastającym za dziewięć miesięcy bieżącego roku, marża brutto na sprzedaży spadła o 4,3pp r/r i osiągnęła poziom 39,1 procent. Pomimo presji cenowej spółce w III kwartale udało się wypracować marżę brutto na poziomie 38,6 proc., to wzrost o 7,6 proc. względem poziomu marży brutto na sprzedaży zrealizowanej kwartał wcześniej tj. 31 procent. Wynik EBITDA, czyli suma zysku operacyjnego i amortyzacji wyniósł 1,79 mln zł, natomiast od początku roku wynik EBITDA wyniósł 5,54 mln zł.
- Pogarszającą się sytuację w krajowym przemyśle wpływa na wyniki Grupy. Bardzo słabe odczyty istotnych wskaźników ekonomicznych, w tym polski PMI przekładają się na m.in. na spadek liczby organizowanych przetargów, a także na przesunięcie startu realizacji planowanych projektów inwestycyjnych. Rośnie też presja cenowa, która wymusza ostrą walkę konkurencyjną oraz konieczność podejmowania decyzji w obronie realizowanych poziomów marż kosztem wolumenu sprzedaży. Negatywne zjawiska jakie obserwujemy na lokalnym rynku wzmocniły nasze działania związane z rozwojem eksportu i uniezależnieniem się do polskiej gospodarki. Robimy wszystko, by tak się właśnie stało, co potwierdza fakt, że dziś już ponad 60 procent sprzedaży pochodzi z rynków międzynarodowych. - mówi Ryszard Wtorkowski, prezes zarządu LUG S.A.
Grupa Kapitałowa LUG S.A. konsekwentnie realizuje strategię rozwoju na rynkach eksportowych, zmierzając w kierunku niezależności od polskiego rynku. W efekcie podjętych działań struktura przychodów ze sprzedaży Grupy Kapitałowej LUG w ujęciu narastającym od stycznia do września 2019 roku uległa zmianie na rzecz przychodów realizowanych na rynkach zagranicznych. Przychody z eksportu stanowią dziś 62 procent całkowitych przychodów ze sprzedaży, wobec poziomu 38 procent przychodów realizowanych w rynku polskim. Rok wcześniej, tj. w pierwszych trzech kwartałach 2018 roku, przychody zagraniczne stanowiły mniejszość 49,5 proc. przychodów. Udział przychodów realizowanych za granicą wzrósł więc w ujęciu r/r o 12,5pp, co jest zgodne z jednym z celów wskazanych w Strategicznych Kierunkach Rozwoju - osiągnięcie 75-procentowego udziału przychodów eksportowych w perspektywie 2021 roku.
Prezentowane wartości mają charakter szacunkowy i mogą ulec zmianie. Skonsolidowany raport Grupy Kapitałowej LUG S.A. za III kwartał 2019 roku zostanie opublikowany 14 listopada 2019 r.
Szacunkowe skonsolidowane wyniki za III kw. 2019 r.