KBT (KLABATER), notowany na NewConnect producent i wydawca gier, prezentuje podsumowanie wyników Crossroads Inn w dwa tygodnie po premierze swojego debiutanckiego tytułu. Już w pierwszych dniach sprzedaży gra zajęła trzecie miejsce w kategorii GLOBAL TOP SELLERS na platformie Steam oraz trzy pierwsze miejsca dla wszystkich edycji w kategorii NEW & TRENDING. Na kanałach YouTube i Twitch pojawiło się ok. 300 filmów i streamów poświęconych grze, a społeczność fanów na Steamie prowadzi dyskusje w ponad 500 wątkach na temat gry. W tydzień po premierze spółka odzyskała wszystkie koszty produkcji poniesione na stworzenie tytułu. Liczba osób zainteresowanych nabyciem Crossroads Inn stale rośnie, wishlista wynosi obecnie blisko 100 tys. użytkowników.
- Nasz flagowy tytuł Crossroads Inn zadebiutował na platformie Steam oraz GOG 23 października. Od pierwszego dnia sprzedaży symulator tawerny wzbudził ogromne zainteresowanie graczy, o czym świadczy ich aktywny udział w komentowaniu gry na forum Steam, obecnie jest tam ponad 500 aktywnych wątków i 700 recenzji. W dniu premiery na wishliście mieliśmy 62 tys. zapisów, dziś liczba ta wzrosła do blisko 100 tys. – informuje Michał Gembicki, członek zarządu spółki Klabater.
W tydzień od premiery Crossroads Inn wygenerowała przychody pozwalające na pokrycie kosztów produkcji.
- Traktujemy ten wynik w kategorii sukcesu. Nasza gra ukazała się w bardzo trudnym komercyjnie okresie czwartego kwartału, gdzie stanęła w szranki z największymi produkcjami sezonu, a bardzo szybko udało nam się osiągnąć wyniki sprzedaży gwarantujące pokrycie kosztów produkcji. – mówi Robert Wesołowski, członek zarządu spółki Klabater. – Crossroads Inn to bardzo ambitny projekt, który łączy wiele bardzo różnych mechanik charakterystycznych dla gier strategicznych oraz gier fabularnych. Reakcje graczy potwierdzają, że tytuł się im podoba. W dniu premiery streamy z naszej gry na kanale Twitch oglądało jednocześnie 23 tys. widzów. Facebookowy profil Crossroads Inn zgromadził już 2,5 tys. fanów, a na Kickstarterze ma 1,3 tys. backersów. Gra od samego początku otrzymała wsparcie od Steama i trafiła na główna stronę sklepu, zajęła też miejsce w top 3 sprzedaży regionalnej, globalnej i w nadchodzących nowościach. – dodaje Robert Wesołowski.
Klabater zapowiedział długofalowe rozwijanie uniwersum stworzonego w grze. Według wcześniejszych zapowiedzi zespół będzie regularnie wspierać tytuł, poprzez wprowadzanie bezpłatnych DLC i płatnych dodatków. Studio cały czas pracuje też nad uwagami i sugestiami zmian zgłoszonymi przez graczy. –Największym wyzwaniem, przed którym stanęliśmy po premierze była kwestia sporej ilości negatywnych recenzji użytkowników spowodowanych błędami w grze. Crossroads Inn to duża gra strategiczna, takie tytuły miewają podobne problemy w dniu premiery. Dzięki zdecydowanej i szybkiej reakcji udało nam się przełamać negatywny trend i już od trzeciego dnia po premierze oceny zaczęły rosnąć a gracze docenili ekspresowe tempo poprawek.. Obecnie gra ma ok 70 proc. pozytywnych ocen, co potwierdza, że udało nam się rozwiązać ten problem. – dodaje Łukasz Mach, szef działu marketingu spółki Klabater.
Bezpośredni stream z Crossroads Inn od czasu premiery łącznie trwa już: 457 godz. 40 min i 37 sekundy (wejścia live oraz powtórki z nagrań) – streamowanie gry po premierze ma niebagatelny wpływ na podtrzymanie zainteresowania grą oraz bezpośrednie wsparcie sprzedaży.
– Długotrwałe działania, które zaplanowaliśmy, mają doprowadzić do rozwoju naszego symulatora tawerny, a wraz z nim do zwiększenia zysków spółki Klabater. – dodaje Michał Gembicki.
Crossroads Inn to połączenie rozbudowanej gry z gatunku management sim z fabularnymi rozwiązaniami znanymi z gier role-playing. Gracz wciela się w postać właściciela tawerny, która znajduje się w samym sercu baśniowej krainy Delcrys. Do jego zadań należy zatrudnienie i wyszkolenie odpowiednich pracowników, zarządzanie dostawami, tworzenie nowych przepisów kucharskich oraz ustalanie menu dopasowanego do przybywających gości.