Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Spółka Klabater odzyskała już wszystkie koszty produkcji poniesione na stworzenie gry Crossroads Inn

Udostępnij

KBT (KLABATER), notowany na NewConnect producent i wydawca zadebiutował ze swoja flagową grą i pierwszą własną produkcją Crossroads Inn na platformie Steam oraz GOG 23 października. Gra od pierwszego dnia sprzedaży wzbudziła ogromne zainteresowanie graczy, którzy licznie śledzili stream spółki na głównej stronie serwisu oraz intensywnie grali generując w szczytowym momencie ponad 1100 symultanicznych sesji growych. Dzięki aktywnej kampanii promocyjnej skierowanej do streamerów z serwisu Twitch i YouTuberów oraz natychmiastowej reakcji na zgłaszane przez społeczność problemy, spółka odzyskała już wszystkie koszty produkcji poniesione na stworzenie gry Crossroads Inn. Symulator tawerny uzyskuje coraz lepsze recenzje i opinie graczy, a wyniki sprzedaży z tygodnia otwarcia pokazują, że gra posiada bardzo duży potencjał komercyjny. Crossroads Inn zostało również zakwalifikowana do halloweenowej promocji platformy Steam. Do 1 listopada tytuł można nabyć z 10 proc. zniżką.

- Bardzo miło nam poinformować, że w tydzień po premierze naszej debiutanckiej produkcji – Crossroads Inn – wartość szacowanych przychodów ze sprzedaży jest wyższa niż kwota zainwestowana przez nas w produkcję. Traktujemy ten wynik w kategorii sukcesu. Crossroads Inn to bardzo ambitny projekt, który łączy wiele bardzo różnych mechanik charakterystycznych dla gier strategicznych oraz gier fabularnych. Nasz młody zespół developerski, dla którego był to pierwszy tak poważny projekt, stanął na wysokości zadania. W dniu premiery napotkaliśmy na problemy, które kosztowały nas niższą, niż pierwotnie zakładaliśmy ocenę. Dzięki szybkiej reakcji wydawcy, ciężkiej pracy całego zespołu developerskiego oraz stałemu kontaktowi ze społecznością odwróciliśmy negatywny trend i dzisiaj ocena naszej gry jest lepsza. Stale rośnie także liczba pozytywnych recenzji. Sytuacja jest opanowana. Część zespołu na bieżąco pracuje nad uwagami i sugestiami zmian zgłoszonymi przez graczy, druga część teamu zajmuje się produkowaniem nowej zawartości Crossroads Inn, którą wcześniej opublikowaliśmy w postaci mapy planowanych dodatków i rozszerzeń do gry. – mówi Michał Gembicki, członek zarządu spółki Klabater.

Tytuł jest aktualnie dostępny w halloweenowej promocji, co oznacza że można go nabyć z 10 proc. zniżką. – Crossroads Inn można kupić w obniżonej cenie, jeszcze do 1 listopada. Chociaż promocje premierowe w sklepie Steam są możliwe tylko przez pierwszy tydzień od dnia premiery gry, z uwagi na nasze dobre relacje ze Stemem, otrzymaliśmy zgodę na kontynuację obniżonej ceny i wzięcie udziału w tematycznej wyprzedaży. Na czas trwania Halloween wprowadziliśmy wraz z updatem 2.0  okolicznościowe dekoracje, strachy na wróble oraz nowych niecodziennych gości „nie z tej ziemi”. Dodatkowe treści będą stałym elementem przy okazji innych świąt i ważniejszych wydarzeń sezonowych. – mówi Łukasz Mach, szef marketingu spółki Klabater.

Crossroads Inn zadebiutowało 23 października. W ciągu kilku godzin od premiery gra wspięła się na 3 miejsce TOP selerów w serwisie Steamie, a w pierwszej dobie utrzymywała się w TOP 4 najlepiej sprzedających się gier na liście regionalnej.

- Pomimo tego, ze budżet Crossroads Inn jest relatywnie nieduży, odbiór gry jest lepszy od wielu wysokobudżetowych produkcji, które ukazały się w zbliżonym okresie. Na dzisiaj wydatki na produkcję nie przekroczyły kwoty 850 tys.zł, nad grą pracowało od pięciu do dwunastu developerów. W trakcie produkcji zebraliśmy ok. 150 tys. zł w serwisie Kickstarter, a na początkowym etapie prac pozyskaliśmy grant na przygotowanie prototypu w ramach programu Sektory Kreatywne Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Nasza gra ukazała się również w bardzo trudnym komercyjnie okresie czwartego kwartału, gdzie stanęła w szranki z największymi produkcjami sezonu. Mimo tych wyzwań udało nam się osiągnąć wyniki sprzedaży gwarantujące zaledwie w kilka dni pokrycie kosztów produkcji. To pozwala nam z dużym optymizmem patrzeć w przyszłość zarówno gry Crossroads Inn jaki naszej spółki – dodaje Robert Wesołowski, członek zarządu Klabater.

Klabater ma plan na długofalowe rozwijanie uniwersum stworzonego w  grze. Według wcześniejszych zapowiedzi zespół będzie regularnie wspierać tytuł, poprzez wprowadzanie bezpłatnych DLC i płatnych dodatków. Płatne wniosą do gry nowe mechaniki, bezpłatne będą zawierały nowe elementy wystroju wnętrza, postaci i zasoby. – Długotrwałe działania, które zaplanowaliśmy, mają doprowadzić do rozwoju naszego symulatora tawerny, a wraz z nim do zwiększenia zysków spółki Klabater. Crossroads Inn to początek drogi jaką przed nami przemierzały studia, które dzisiaj osiadają największe sukcesy – CD Projekt Red, czy 11Bit. – mówi Michał Gembicki – Nasza gra pozwala graczom nie tylko na przeżycie przygody w kampanii, czy rozwijanie swojej tawerny w trybie sandbox, ale również na modyfikowanie i tworzenie własnych treści za pomocą dołączonego do wydania Edytora. W czasach, gdy kluczowe dla suckesu gry jest zbudowanie zaangażowanej społeczności takie narzędzia jak m.in. modowanie to najlepsza droga do pozyskiwania nowych graczy. – dodaje.

Crossroads Inn to połączenie rozbudowanej gry z gatunku management sim z fabularnymi rozwiązaniami znanymi z gier role-playing. Gracz wciela się w postać właściciela tawerny, która znajduje się w samym sercu baśniowej krainy Delcrys. Do jego zadań należy zatrudnienie i wyszkolenie odpowiednich pracowników, zarządzanie dostawami, tworzenie nowych przepisów kucharskich oraz ustalanie menu dopasowanego do przybywających gości.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus