Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

ECC Games stworzy narzędzie do produkcji zaawansowanych gier motoryzacyjnych

Udostępnij

ECC (ECCGAMES), notowany na NewConnect, producent gier i symulatorów sportów motoryzacyjnych, otrzymał informację o zakwalifikowaniu do dofinansowania projektu GearShift. Innowacyjne narzędzie pozwoli w efektywny sposób produkować zaawansowane gry o tematyce motoryzacyjnej. Łączny koszt projektu opiewa na ponad 6,8 mln zł, rekomendowana kwota dofinansowania z programu GameINN Narodowego Centrum Badań i Rozwoju wynosi 4,9 mln zł.

- Bardzo się cieszymy, że nasz projekt GearShift został zakwalifikowany do dofinansowania. Jesteśmy przekonani, że opracowanie innowacyjnego w globalnej skali produktu, pozwali na tworzenie gier komputerowych charakteryzujących się wysoko realistycznym modelem jazdy. Na rynku obecnie nie ma tego typu uniwersalnych i atrakcyjnych cenowo rozwiązań. GearShift to silnik zachowania pojazdów ze zintegrowanym modułem generowania tras w dynamicznym środowisku gier, szczególnie symulatorów sportów motoryzacyjnych, które są naszą specjalnością.– informuje Piotr Wątrucki, prezes ECC Games.

Główna innowacja silnika będzie oparta o zaimplementowany model odwzorowania fizyki kołowych pojazdów mechanicznych w różnych warunkach środowiskowych. Spółka wdroży system sztucznej inteligencji (AI), który zbuduje na bazie pomiarów rzeczywistych parametrów pojazdu, wykonanych podczas testów telemetrycznych prowadzonych przez kierowców sportowych. Pozwoli to na zarządzanie ogólnym zachowaniem się pojazdu w zmiennym otoczeniu gry, zależnym od takich czynników jak np. pogoda, rodzaj nawierzchni, temperatura itp. Narzędzie ma sprawić, aby poziom doświadczenia graczy był porównywalny do prowadzenia pojazdu w warunkach rzeczywistych.

GearShift ma realistycznie odzwierciedlać zachowania aut w wybranych dyscyplinach motosportu, takich jak wyścigi F1, zawody driftowe, rally cross, czy World Rally Championship. Zależy nam, żeby narzędzie było jak najbardziej uniwersalne, dlatego wybraliśmy silnik Unreal, który posiada duże możliwości graficzne oraz dobre dostosowanie dla wielu platform. Myślę, że pozwoli on na zbudowanie maksymalnie funkcjonalnego systemu przy stosunkowo umiarkowanych kosztach – dodaje Piotr Wątrucki.

ECC Games planuje produkcję co najmniej dwóch tytułów, opartych o silnik GearShift. Gry będą sprzedawane w formie cyfrowej poprzez platformy sprzedażowe: Steam, Appstore, Googleplay. 

Jesteśmy przekonani, że opracowanie innowacyjnego silnika i jego skuteczne wdrożenie na rynek, w znaczący sposób przyczyni się do rozwoju naszej spółki. Chcemy przy tej okazji rozpocząć współpracę z czołowymi producentami gier, również o zasięgu światowym. Silniejsza pozycja oraz rozpoznawalność ułatwią nam pozyskiwanie klientów na nowych rynkach docelowych, a doświadczenia oraz wiedza biznesowa mogą zaprocentować, przy realizacji nowych projektów – dodaje prezes ECC Games.

Łączny koszt projektu opiewa na ponad 6,8 mln zł, rekomendowana kwota dofinansowania z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju wynosi 4,9 mln zł. Ostateczne warunki dofinansowania zostaną potwierdzone w momencie podpisania umowy o dofinansowanie.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus