TOR (TORPOL) odnotował 0,57 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. 2016 r. wobec 2,79 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Zysk operacyjny wyniósł 0,85 mln zł wobec 4,34 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 189,55 mln zł w II kw. 2016 r. wobec 275,62 mln zł rok wcześniej.
W I poł. 2016 r. spółka miała 2,59 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 7,24 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 336,22 mln zł w porównaniu z 443,75 mln zł rok wcześniej.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I poł. 2016 r. wyniósł 4,03 mln zł wobec 7,53 mln zł zysku rok wcześniej.
"Wartość przychodów wiąże się przede wszystkim z opóźnieniami w zakresie prowadzenia postępowań przetargowych z 'nowej perspektywy'. Zgodnie z zapowiedziami PKP PLK S.A. oczekujemy, że jeszcze w 2016 r. zakończy się od kilku do kilkunastu postępowań o potencjalnej wartości ponad 6 mld zł. Głównym celem zarządu jest teraz należyte zakończenie realizowanych wciąż projektów oraz pozyskanie nowych zamówień na lata 2017-2019" - skomentował prezes Grzegorz Grabowski, cytowany w komunikacie.
Nakłady inwestycyjne netto Grupy Torpol w 2016 r. będą na poziomie ok. 30 mln zł. Najwięcej, bo aż pawie 27 mln zł ma zostać przeznaczone na inwestycje rozwojowe, podano także.
"Konsekwentnie rozwijamy park maszynowy, kluczowy sprzęt ciężki certyfikowany jest na rynek krajowy oraz skandynawski. Mogę powiedzieć, że jesteśmy bardzo dobrze przygotowani do partycypowania w dużej części w realizacji ogromnych planów i potrzeb inwestycyjnych na rynku szynowym w Polsce i w Norwegii" – dodał prezes Grabowski.
Torpol specjalizuje się w budowie oraz modernizacji stacji, linii i szlaków kolejowych oraz linii tramwajowych. Spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW w lipcu 2014 roku. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1 238,24 mln zł mln zł w 2015 roku.