Skonsolidowane przychody EAH (ESOTIQ) w pierwszej połowie 2019 roku wyniosły 85 mln zł, co oznacza wzrost o 16% r/r. Marża brutto na sprzedaży wyniosła 65%. Zarząd planuje otwarcie w bieżącym roku ok. 35 nowych salonów oraz podwojenie sprzedaży online.
Sprzedaż Grupy Esotiq&Henderson po dwóch kwartałach 2019 roku wyniosła 84,4 mln zł (+16,1%). Wynik operacyjny wyniósł 2,8 mln zł (-30,5% r/r), a wynik netto 0,8 mln zł (-74,0% r/r). EBITDA wzrosła o 60,6% r/r i osiągnęła poziom 8,9 mln zł.
Uwzględniając wyniki za lipiec i sierpień narastająco Grupa odnotowała przychody w wysokości 119 mln zł (+19% r/r). Sprzedaż internetowa wyniosła 11 mln zł (+100% r/r).
Prognozy podstawowych pozycji finansowych na najbliższe lata są dostępne dla abonentów Biznesradar Premium na profilu spółki w zakładce PROGNOZY
Dynamiczny wzrost sprzedaży w ostatnim półroczu to głównie efekt rozwoju sieci sprzedaży w kraju i za granicą, co krótkoterminowo generuje także koszty wpływające na marżę. Obserwujemy również wzrost zainteresowania naszymi produktami, dzięki działaniom online. Nie chodzi tu tylko o kampanie reklamowe, ale także o rozwój współpracy z międzynarodowymi platformami multibrandowymi, które pozwalają dotrzeć do większej liczby odbiorców. Celem na ten rok jest dalsza poprawa sprzedaży Grupy, utrzymanie wysokiej marży brutto oraz podwojenie sprzedaży online – mówi Adam Skrzypek, prezes Esotiq&Henderson
Sprzedaż internetowa w I połowie 2019 roku wyniosła 7,8 mln zł (+113,5% r/r). Obecnie sieć e-commerce liczy 4 sklepy własne, w tym jeden outletowy. Ponadto sprzedaż prowadzona jest także, przez platformy multibrandowe na terenie całej Unii Europejskiej oraz Europy Wschodniej.
Na koniec badanego okresu powierzchnia handlowa wyniosła 18 661 m2, co oznacza wzrost r/r o 7%. Sieć salonów Esotiq&Henderson liczy 308 sklepów, w tym 242 franczyzowe i 66 własnych. W Polsce znajduje się 268 salonów, a za granicą 40.
Obecnie prowadzimy sprzedaż w 450 punktach w 13 krajach nie tylko poprzez własne salony, ale także przy wsparciu lokalnych punktów multibrandowych i hurtowni. Od początku roku otworzyliśmy 15 nowych salonów, w tym kilka w Polsce, na Ukrainie, Łotwie oraz kolejny salon w Rosji. W 2019 roku zamierzamy powiększyć naszą sieć o kolejne 20 punktów w Polsce, Niemczech, na Wschodzie oraz krajach bałtyckich – mówi Adam Skrzypek.