Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Zysk netto Ten Square Games wzrósł w pierwszej połowie 2019 r. o 87% r/r

Udostępnij

Ten Square Games, grupa zajmująca się produkcją i dystrybucją gier w modelu Free to Play (F2P) opublikowała raport półroczny za I połowę 2019. Skonsolidowane przychody Grupy w tym okresie wyniosły 95,2 mln PLN, co oznacza prawie 2,5-krotny wzrost w porównaniu do I półrocza 2018 (38,3 mln PLN). EBITDA w I półroczu 2019 wyniosła 28,9 mln PLN (w 1H2018 15,3 mln PLN, +88% r/r). Zysk netto Ten Square Games w pierwszych 6 miesiącach 2019 wyniósł 23,4 mln PLN wobec 12,5 mln PLN rok wcześniej (+87% r/r).  

W samym II kwartale 2019 przychody TEN (TSGAMES) wyniosły 49,9 mln PLN (+208% r/r), EBITDA 16,4 mln PLN (+185% r/r), a zysk netto 13 mln PLN (+173% r/r). 

Przychody z najważniejszej gry w portfolio Ten Square Games – Fishing Clash cały czas rosną.  Gra wygenerowała w I półroczu 2019 roku 80,7 mln PLN przychodów, co oznacza ponad trzykrotny wzrost w porównaniu do I półrocza 2018, kiedy gra wygenerowała 25,1 mln PLN przychodów. Średnia miesięczna liczba aktywnych użytkowników (MAU) gry w I półroczu 2019 wyniosła ok. 1,7 mln użytkowników, w porównaniu do 1,3 mln w I półroczu 2018. Wydatki marketingowe na grę Fishing Clash wyniosły w I półroczu 2019 29 mln PLN. 

W lipcu 2019 przychody wygenerowane z Fishing Clash osiągnęły rekordowy w historii spółki miesięczny poziom 16,7 mln PLN, przy wydatkach marketingowych na poziomie 6,1 mln PLN. 

Gra „Let’s Fish” wygenerowała w I półroczu 7,4 mln PLN przychodów (wobec 7,5 mln PLN w 1H2018), z kolei gra  Wild Hunt” przyniosła w I półroczu 2019 4,5 mln PLN przychodów (wobec 1,6 mln PLN rok wcześniej). 

Struktura geograficzna przychodów Ten Square Games w I półroczu 2019 była następująca: Ameryka Płn. 42,5%, Europa 40,8% oraz Azja 11,9%, pozostałe rynki 4,8%. Największa część przychodów Ten Square Games generowana jest z mikropłatności w grach. 

 „Pierwsze półrocze 2019 to przesunięcie przychodów z Fishing Clash na nowy, wyższy poziom w związku z rozwojem gry i zapowiadanym skalowaniem budżetów marketingowych. Konsekwentnie stosujemy politykę stopniowego, umiarkowanego wzrostu wydatków. Jesteśmy zadowoleni z poziomu zwrotów z inwestycji i z perspektywy ostatnich kilku miesięcy uważamy to podejście za optymalne. Wysokie przychody z Fishing Clash wygenerowane w ostatnich miesiącach, w tym w lipcu, są tego najlepszym przykładem. Gra jest przez nas cały czas rozwijana i uatrakcyjniana, m.in. poprzez wprowadzanie nowych elementów,  funkcjonalności oraz działaniami związanymi z live-ops. Prowadzimy także prace nad uruchomieniem gry Fishing Clash na rynku chińskim – na przełom sierpnia i września br. planowana jest pierwsza aktywność na tym rynku. Jesteśmy przygotowani do soft launchu na platformie iOS, jednak decyzja o takiej aktywności zależy w całości od naszego partnera na rynku chińskim, firmy Netease”  – mówi Arkadiusz Pernal Wiceprezes Zarządu Ten Square Games.

Zespół Ten Square Games pracuje obecnie nad czterema różnymi produkcjami. Już w IV kwartale br. planowany jest soft launch gry hobbystycznej. Kolejny projekt – nowa produkcja spółki – gra Golf Rush (soft launch w kwietniu br.) przechodzi aktualnie weryfikację parametrów i optymalizację rozgrywki. Zespół odpowiedzialny za ten projekt wprowadza obecnie zmiany w modelu gry, mechanice oraz designie. Gra jest dostępna na 6 rynkach (Polska, Włochy, Australia, Brazylia, Indonezja oraz Indie).  Poza tym, Ten Square Games planuje wprowadzenie na rynek dwóch produkcji z obszaru gier dla kobiet – na chwilę obecną powstały grywalne wersje obu gier, a prace nad ich rozwojem prowadzone są zgodnie z założonym harmonogramem.   

„Dzięki dobrze poukładanej organizacji, wszystkie cztery nowe projekty są realizowane równolegle i zgodnie z założeniami. Różnorodność produkcji wynika z wnikliwego researchu – do nowych projektów podchodzimy w przemyślany, analityczny sposób. Tą wiedzą staramy się dzielić na organizowanych przez nas imprezach branżowych jak np. Free2Play meetup. Odpowiadając na coraz większe zapotrzebowanie rynku staramy się tworzyć społeczność gamingową lokalnie – już w dniach 13-15 września zapraszamy pasjonatów na organizowane przez nas Fifty-Fifty Game Jam we Wrocławiu” – dodaje Arkadiusz Pernal.

W dn. 19 czerwca 2019 Spółka wypłaciła dywidendę z zysku za 2018 rok w wysokości 27,3 mln PLN, co przekładało się na 3,78 PLN dywidendy na akcję.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus