W II kwartale 2019 roku przychody Makolab wyniosły 10,4 mln zł wobec 7,6 mln zł. Spółka wypracowała zysk z działalności operacyjnej w wysokości 1,6 mln zł w porównaniu z 0,5 mln zł przed rokiem. Zysk netto wyniósł 1,1 mln zł i był wyższy niż w analogicznym okresie roku ubiegłego o 86%.
Narastająco od początku roku sprzedaż MLB (MAKOLAB) osiągnęła wartość 19,0 mln zł, co oznacza wzrost o 37% w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego.
„Eksport, który w okresie I – II kwartał 2019 r. wygenerował 73% wartości sprzedaży, wzrósł w ujęciu rok do roku (r/r) o 38%. Sprzedaż krajowa, stanowiąca 27% wartości sprzedaży w 2019 r. zwiększyła się o 33% r/r. Niemal 100% wartości sprzedaży Spółki zostało zrealizowane ze sprzedaży produktów i usług Spółki.” – czytamy w raporcie spółki.
Na wzrost sprzedaży zagranicznej w ujęciu r/r wpłynęła przede wszystkim realizacja projektów obejmujących wytworzenie oprogramowania do tzw. „connected vehicles” („połączonych pojazdów” lądowych oraz powietrznych). Wzrost sprzedaży krajowej jest przede wszystkim rezultatem uzyskania większych przychodów z usług agencji interaktywnej oraz outsourcingu informatycznego świadczonych dla wieloletnich kontrahentów.