Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

ECC Games wypracowało w I poł. br. 0,5 mln zł zysku netto

Udostępnij

Notowana na NewConnect spółka ECC Games, specjalizująca się w grach i symulatorach sportów motoryzacyjnych dla wszystkich platform, odnotowała w pierwszym półroczu 2019 roku blisko 2,2 mln zł przychodów netto. To wynik o 0,9 mln zł lepszy, w porównaniu do osiągniętych przychodów rok wcześniej. Zysk netto w ostatnim półroczu wyniósł 0,46 mln zł. Spółka kończy pracę nad najważniejszym tegorocznym projektem – Drift19. Wkrótce zostanie ogłoszona data premiery gry.

Tylko w drugim kwartale przychody netto ze sprzedaży produktów wyniosły ponad 0,6 mln zł. W dużej mierze są one wynikiem sprzedaży gry mobilnej Car Mechanic Simulator 18 na platformach AppStore i Google Play. Gra jest jedną z najlepiej sprzedających się polskich gier, do dziś została zainstalowana na wymienionych platformach ponad 17,3 mln razy. – W dalszym ciągu rozwijamy mobilne wersje gry Car Mechanic Simulator, której dystrybucja osiąga naprawdę satysfakcjonujące wyniki. Był to jeden z powodów stworzenia Drift19. W tym zakresie podjęliśmy współpracę ze spółką Play Way. Jesteśmy już na finalnym etapie projektu. Premierę produkcji planujemy jeszcze w tym roku. Od kilku miesięcy prezentujemy efekty naszej pracy szerszej grupie odbiorców. Już teraz widzimy, że gra cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem i została przyjęta z dużym entuzjazmem przez fanów zawodów driftingowych – powiedział Piotr Wątrucki, prezes ECC Games. Na wysokość przychodów ze sprzedaży wpłynęła także sprzedaż gry CMS18 na platformie Nintendo Switch.

W 2019 roku Zarząd ECC (ECCGAMES) rozpoczął współpracę z Google w ramach Google for Startup Residency Program, który dedykowany jest spółkom z sektora game dev. Spółka otrzymała wsparcie w zakresie optymalizacji gier mobilnych oraz przygotowywania, testowania i analizowania kampanii marketingowych, co jest obecnie wykorzystywane w grach będących w sprzedaży oraz w tych, które są w fazie developmentu.

W sierpniu ECC Games rozpoczęła kampanie marketingowe gry Car Mechanic Simulator 18. W lipcu do fazy  soft-launch-u trafiła gra Ultimate Fishing Simulator 2019, propozycja dla wielbicieli wędkarstwa, która jest kolejną, ulepszoną częścią już dostępnej produkcji Ultimate Fishing Simulator. – Podjęliśmy decyzję o stworzeniu kolejnej wersji Ultimate Fishing Simulator, ponieważ jest to gra z ogromnym potencjałem, który można jeszcze bardziej rozwinąć. Do nowej wersji wprowadziliśmy wiele zmian, m.in. dodaliśmy system paczek z kartami dzięki którym gracze będą mogli kolekcjonować sprzęt wędkarski. Posiadamy osobny zespół dedykowany produkcjom mobilnym, w którym pracują doświadczone osoby specjalizujące się w grach na iOS i Android, co z pewnością pomoże jak najlepiej dopracować nowy tytuł – dodaje Piotr Wątrucki.

W 2019 roku ECC Games planuje trzy premiery nowych gier.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus