Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Monnari podtrzymuje plany rozwoju, również poprzez akwizycje

Udostępnij

Monnari Trade podtrzymuje tegoroczne plany rozwoju, również poprzez akwizycje sieci i marek, a także prognozuje lepsze wyniki za III kw. br. od tych osiągniętych rok wcześniej, poinformował prezes Mirosław Misztal.

"Pod względem obrotów wyniki MON (MONNARI) za III kw. powinny być lepsze od ubiegłorocznych, natomiast odnośnie zysku - jeszcze jest za wcześnie, aby prognozować. W lipcu odnotowaliśmy wzrost sprzedaży, podobnie powinno być w sierpniu, walczymy także o utrzymanie marży. Liczymy również na wypłatę dywidendy w 2017 r., jej wysokość będzie uzależniona od sytuacji panującej na rynku" - powiedział Misztal w rozmowie z ISBnews.

19 lipca Monnari wypłaciło pierwszy raz w historii spółki dywidendę, w wysokości 0,20 zł za akcję. Kwota dywidendy wyniosła 6 061 938,60 zł, stopa wypłaty dywidendy 25,4% skonsolidowanego znormalizowanego zysku netto za 2015 r. Liczba akcji objętych dywidendą to 30 309 693.

Przedstawiciele spółki podtrzymują również plany rozwoju wzrostu sieci o 3-4 tys. m2 w tym roku oraz dotyczące akwizycji - zarówno marek, jak i sieci. Jak podkreślił Misztal, trwają rozmowy z partnerami.

"Poszukujemy możliwości przejęć. Chcemy wybrać partnera, który da nam korzyści i możliwości rozwoju. Nasze poszukiwania są dość szeroko zakrojone, a rozmowy często trwają dość długo. Interesują nas zarówno nowe marki, jak i sieci - i to nie tylko związane z odzieżą" - dodał dyrektor finansowy Monnari Miłosz Kolbuszewski.

Zgodnie z założeniami powinna także przebiegać budowa nowego magazynu, której pierwszy etap ma być ukończony w tym roku.

"Wszystko jednak na chwilę obecną zależy od tego, kiedy otrzymamy niezbędne pozwolenia na budowę" - podkreślił prezes.

Obecnie Monnari ma 149 salonów firmowych w 72 miastach o łącznej powierzchni 27 800 m2. W I półr. otwarte zostały 3 nowe o powierzchni ok. 0,68 tys. m2, 5 zostało powiększonych, o łącznej powierzchni powiększenia 0,45 tys. m2, zamknięto 3 - o łącznej powierzchni 0,40 tys. m2. W II półroczu 2016 r. zostanie zrealizowana większość planowanych otwarć - 15 umów najmu negocjowanych o łącznej powierzchni ok. 4 tys. m2. Średnia wielkość salonu obecnie to 187 m2 wobec 158 m2 w 2011 r., co oznacza wzrost o 18,4%.

Monnari Trade to spółka odzieżowa istniejąca od 2000 r. Na GPW jest notowana od 2006 r. Przychody ze sprzedaży sięgnęły 213,7 mln zł w 2015 r.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus