Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Grupa Azoty oczekuje wzrostu popytu na jej produkty w najbliższych miesiącach

Udostępnij

ATT (GRUPAAZOTY) spodziewa się wzrostu popytu na swoje produkty w najbliższych miesiącach, jednak nie oczekuje znacznych wzrostów cen, poinformował wiceprezes Paweł Łapiński.

"Spodziewamy się wzrostu popytu na nasze produkty w najbliższych miesiącach. Dotychczas było tak, że w ostatnim kwartale ceny wzrastały dość znacznie, ale w tym roku nie spodziewamy się tak znacznych wzrostów, jak to było w latach ubiegłych" - powiedział Łapiński podczas konferencji prasowej.

Jako główny powód podał sytuację w rolnictwie, a także globalną nadpodaż na rynku mocznika.

W obszarze nawozów wieloskładnikowych spółka również nie spodziewa się istotnej poprawy. Oprócz niskich cen ten rynek może charakteryzować relatywnie niski popyt.

W segmencie tworzyw Grupa Azoty także musi liczyć się z silną konkurencją i nadpodażą mocy produkcyjnych.

"Jednakże odnotowujemy bardziej trwały popyt na poliamid - zapotrzebowanie na poliamid jest zdecydowanie większe, niż tego oczekiwaliśmy. Ten popyt płynie głównie od producentów, którzy wytwarzają elementy dla sektora motoryzacyjnego. Dlatego w najbliższym czasie oczekujemy dość stabilnego popytu, przy czym cena będzie wyznacznikiem tego, ile sprzedajemy" - wskazał wiceprezes.

W segmencie chemii także widać korektę cen, która jest pochodną zmian na rynku surowców.

"W najbliższych miesiącach spodziewamy się utrzymania dużego popytu na melaminę i stabilnej sytuacji w zakresie kształtowania jej cen" - powiedział Łapiński.

Grupa Azoty spodziewa się także zadowalającego popytu na alkohole OXO i dość wysokiego popytu na plastyfikatory i akrylany w III i IV kw. br.

Grupa Azoty zajmuje drugą pozycję w UE w produkcji nawozów azotowych i wieloskładnikowych, a takie produkty jak melamina, kaprolaktam, poliamid, alkohole OXO czy biel tytanowa mają również silną pozycję w sektorze chemicznym znajdując swoje zastosowanie w wielu gałęziach przemysłu.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus