Grupa Pharmena – notowana na GPW biotechnologiczna spółka, wypracowała w I kwartale 2019 r. 3,2 mln zł przychodów ze sprzedaży. Spółka niedawno z sukcesem zakończyła emisję akcji, pozyskując od inwestorów 13,1 mln zł na rozwój skali działalności w Polsce i Europie w zakresie sprzedaży suplementów diety.
- Przed nami intensywny okres w zakresie rozwoju sprzedaży suplementów diety. W kwietniu rozpoczęliśmy działania marketingowo-sprzedażowe dla naszego pierwszego suplementu Menavitin Cardio. Sukcesywnie wprowadzamy na rynek kolejne produkty. Kilka dni temu uruchomiliśmy sprzedaż dwóch nowych suplementów: Menavitin Vital i Endotelio, które wkrótce pojawią się na półkach większości aptek na terenie kraju. W najbliższych miesiącach planujemy również nowe suplementy wprowadzić do sprzedaży na rynku Niemiec, Austrii i Szwajcarii - mówi Konrad Palka, istotny akcjonariusz i Prezes Zarządu PHR (PHARMENA).
W pierwszym kwartale tego roku Pharmena prowadziła szereg działań związanych z budowaniem dystrybucji suplementu diety Menavitin Cardio. Działania marketingowe skupiały się na opracowaniu strategii marketingowej i działań PR dla nowej marki. Prowadzono również prace projektowe nad kolejnymi produktami z portfolio marki parasolowej Menavitin, które sukcesywnie Spółka wprowadza
do sprzedaży. Kilka dni temu firma wprowadziła dwa nowe produkty Menavitin Vital i Endotelio. Polecane one są dla osób dorosłych chcących wesprzeć układ nerwowy, poprawić samopoczucie oraz utrzymać prawidłową sprawność umysłowa i funkcje poznawcze, a także uzupełnić dietę o 1-MNA.
Ponadto Spółka kontynuowała działania sprzedażowe zmierzające do zwiększenia przychodów
ze sprzedaży oferowanych produktów dermokosmetycznych. W ramach kreowania wizerunku
i wzrostu świadomości produktów oferowanych przez Pharmenę miały miejsce różne tematyczne kampanie PR w prasie i Internecie.
W I kwartale 2019 r. Pharmena wypracowała 3,2 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży (vs. 3,7 mln zł w I kwartale 2018 r.). Grupa osiągnęła stratę netto w wysokości 0,5 mln zł wobec 0,7 mln zł zysku netto w analogicznym okresie ubiegłego roku. Wpływ na wyniki pierwszego kwartału miały niższe przychody ze sprzedaży eksportowej. Jednocześnie działania związane z wprowadzeniem nowej marki Menavitin do sprzedaży oraz opracowywanie nowych formulacji suplementów diety miały wpływ na zwiększenie kosztów w I kwartale 2019 r.
- Wyniki za pierwszy kwartał są zgodne z naszymi założeniami. W tym okresie prowadziliśmy szereg prac związanych z wprowadzeniem nowej marki na rynek. Początkowo jest to proces obarczony zwiększonymi kosztami, ale w moim odczuciu, jego efekty powinny przynieść wymierne korzyści
w postaci wzrostu sprzedaży nowych produktów - komentuje Prezes.
23 maja br. Pharmena z sukcesem zakończyła publiczną ofertę akcji. Spółka przydzieliła blisko 2,2 mln oferowanych akcji nowej emisji z zachowaniem prawa poboru, pozyskując od Inwestorów 13,1 mln zł. Środki z emisji zostaną przeznaczone przede wszystkim na wprowadzenie do sprzedaży w Polsce
i Europie suplementów diety opartych na innowacyjnej cząsteczce 1-MNA. Pozostała część pozyskanych środków z oferty akcji będzie przeznaczona na przeprowadzenie badań nad lekiem
1-MNA na modelach zwierzęcych w nowych wskazaniach (niealkoholowe stłuszczeniowe zapalenie wątroby (NASH) i tętnicze nadciśnienie płucne (PAH)).