Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Grupa MZN Property podsumowuje rok 2018

Udostępnij

Grupa MZN Property, właściciel platformy nieruchomościowo-finansowej Morizon.pl, odnotowała w 2018 r. 26,5 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży. Stanowi to 24 % wzrost względem 2017 r. W ubiegłym roku imponujący wzrost – o blisko 68 procent – odnotował segment finansowy, który od ponad dwóch lat jest intensywnie rozbudowywany.

— Do końca minionego rokuoddaliśmy do użytku szereg istotnych projektów m.in.: wzmocniliśmy pozycję rynkową Morizon.pl, rozbudowaliśmy zakres usług w sektorze finansowym, uruchomiliśmy Eksperta Kredytowego Online (EKO), który był pierwszym tego typu rozwiązaniem na rynku. W 2019 r. spodziewamy się pozytywnych efektów, tych projektów, widocznych zarówno w przychodach jak i przepływach pieniężnych – komentuje Jarosław Święcicki, prezes MZN (MORIZON).

Grupa MZN Property w 2018 r. wypracowała przychody wyższe o 24 % rdr., które wyniosły 26,5 mln zł. Zysk operacyjny wzrósł o 14 % rdr. do 1,5 mln zł. Z kolei zysk netto pozostał na podobnym poziomie i wyniósł 933 tys. zł. Rosnace wyniki to zasługa konsekwentnego rozwoju obu segmentów działalności – nieruchomościowego (+10 % rdr.) i finansowego (+68 % rdr.). 

— Rok 2018 to przede wszystkim świetny performance segmentu finansowego, który urósł o blisko 68 % Jednocześnie rozwijamy segment kredytów hipotecznych oraz dystrybucję pożyczek gotówkowych i firmowych. Spodziewamy się, że obszar finansowy stanie się głównym motorem przychodów i poprawy wyników w 2019 r. – dodaje Jarosław Święcicki.

Właściciel platformy nieruchomościowo-finansowej Morizon.pl, poprzez otwieranie placówek franczyzowych pod marką Lendi, intensywnie rozwija segment pośrednictwa finansowego. Na koniec 2018 r., spółka z grupy MZN Property, Lendi otworzyła 5 placówek franczyzowych, a obecnie ma ich już 15. Do końca 2019 r. firma zamierza otworzyć łącznie kilkadziesiąt lokali.

— Zakładamy, że rozwój sieci franczyzowej będzie lokomotywą wzrostu wyników segmentu finansowego Grupy MZN Property. Plany mamy ambitne, do końca rokuplanujemy mieć kilkadziesiąt placówek pod szyldem Lendi w całej Polsce. Oprócz tego skupiamy się na poprawianiu synergii pomiędzy segmentem nieruchomościowym a finansowym, głównie poprzez coraz lepsze wykorzystanie uruchomionej w zeszłym rokuplatformy Eksperta Kredytowego Online (EKO) – dodaje Michał Petters, prezes Lendi.

MZN Property realizuje strategię stworzenia technologicznej platformy OneStopShop na rynku nieruchomości i finansów, która będzie oferować wsparcie we wszystkich etapach poszukiwania, zawierania i finansowania transakcji nieruchomościowych, oferując przy tym dostęp do szerokiej gamy produktów finansowych.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus