Zarząd BoomBit, międzynarodowego producenta i wydawcy gier mobilnych, ustalił maksymalną cenę akcji w rozpoczętej dziś Ofercie Publicznej na 35,50 zł. Wartość Oferty może zatem przekroczyć 100 mln zł, co sprawia, że IPO BoomBit może być największe w historii polskiej branży gamingowej na GPW. Zapisy dla inwestorów indywidualnych będą prowadzone w dniach 9-16 kwietnia.
Ustalenie ceny maksymalnej dla jednej akcji na poziomie 35,50 zł oznacza, że wartość Oferty może wynieść 100,1 mln zł, co implikuje wycenę całej Spółki na poziomie 476,4 mln zł.
- Jesteśmy podekscytowani faktem, iż oferta BoomBit może okazać się największym IPO spółki growej w historii polskiego rynku kapitałowego. Chcemy kontynuować budowę wartości Grupy na warszawskiej giełdzie i liczymy, że Inwestorzy obdarzą nas zaufaniem. Rynek gier mobilnych to zdecydowanie najszybciej rosnący segment rynku gier, a my, jako globalny deweloper i wydawca, mamy wszelkie kompetencje, by skutecznie wykorzystać ten trend - mówi Hannibal Soares, Wiceprezes Zarządu BoomBit S.A.
W ramach IPO (Initial Public Offering – Oferta Publiczna) zaoferowanych zostanie nie więcej niż 2.820.000 akcji, tj. 21,01% podwyższonego kapitału zakładowego Spółki, uprawniających do wykonywania do 14,52% ogólnej liczby głosów na Walnym Zgromadzeniu. Na maksymalną zaoferowaną liczbę akcji składa się 1.300.000 akcji nowej emisji oraz 1.520.000 akcji sprzedawanych. Oferującym jest Vestor Dom Maklerski, Współprowadzącym Księgę Popytu jest Trigon Dom Maklerski, a w skład konsorcjum detalicznego wchodzą: BM Alior Banku, DM mBanku, DM BOŚ oraz DM BDM.
BoomBit z sukcesem tworzy najwyższej jakości gry mobilne na platformy iOS oraz Android, a także na platformę Nintendo Switch. Siedziba Spółki mieści się w Gdańsku, natomiast poszczególne zespoły są rozsiane po całym świecie, m.in. w Londynie, Las Vegas, czy Pekinie. Od 2010 roku Grupa wydała ponad kilkaset gier, które zostały ściągnięte łącznie ponad 550 mln razy. Do najpopularniejszych tytułów należą Dancing Line, Build a Bridge!, Tanks A Lot!, Darts Club, Car Driving School Simulator oraz gry z serii Tiny Gladiators. Na sukces Grupy pracuje obecnie ponad 250 pracowników z całego świata.
- Z emisji nowych akcji chciemy pozyskać z rynku ok. 46 mln zł. Większość z zebranych środków przeznaczymy na tzw. User Acquisition, czyli pozyskiwanie użytkowników. W planach mamy także wydatki na prace rozwojowe nowych gier oraz narzędzi analitycznych - mówi Marcin Olejarz, Prezes Zarządu BoomBit S.A.
W ostatnich latach Spółka dynamicznie rosła, zwiększając swoje wyniki operacyjne oraz przychody. W 2017 roku osiągnęła przychody na poziomie 20,5 mln zł oraz zysk netto w wys. 8,5 mln zł. Nieco wyższy poziom przychodów i niemal ten sam wynik netto Grupa zanotowała w I półroczu 2018 r. Program Motywacyjny dla kluczowych pracowników zakłada skokowy wzrost wyników w kolejnych latach. Zgodnie z jego zapisami Grupa BoomBit ma osiągnąć 28 mln zł zysku netto w 2019 r., 43 mln zł w 2020 r. i 50 mln zł w 2021 r.