Koncentracja na wydawaniu gier na konsole i ugruntowanie pozycji światowego Premium Indie Game Publisher’a, to dwa filary nowej strategii QubicGames na najbliższe lata. Tylko w 2019 r. spółka chce wydać co najmniej 24 gry. Firma zdradziła również szczegóły kampanii marketingowej z okazji 15 – lecia istnienia.
Za sprawą przemiany z gamedevelopera w globalnie rozpoznawalnego wydawcę gier na konsolę Nintendo Switch, miniony rok był dla QubicGames się rokiem przełomowym.
- Rok 2018 poświęciliśmy na wypracowanie nowego modelu biznesowego. Już w drugiej połowie roku wiedzieliśmy, że nasze założenia były trafione. Efekty przyszły już w końcówce roku i są kontynuowane. Nasza nowa strategia zakłada skoncentrowanie się na działalności wydawniczej i rozszerzenie jej o platformy takie jak komputery osobiste, konsole Sony i Microsoft, w szczególności ich przyszłe generacje – mówi Jakub Pieczykolan, prezes QubicGames.
W bieżącym roku QubicGames zamierza wydać co najmniej 24 gry na wyżej wspomniane konsole i utrzymać tendencję wzrostową w roku kolejnym, publikując ponad 30 gier. Kluczową platformą dla spółki pozostanie Nintendo Switch, na której planowane są publikacje gier zarówno w modelu premium, jaki i Free2Start / Free2Play. Celem wydawcy jest dotarcie do ponad 3 mln unikalnych użytkowników japońskiej konsoli do końca 2019 roku.
- Zakładamy wzrost wielkości i jakości wydawanych gier w naszym portfolio, a także zwiększenie rozpoznawalności QubicGames jako wydawcy Premium. Chcemy również skupić się na portowaniu gier, gdyż umożliwi to pozyskanie nowych tytułów do wydania. Ponadto mamy w planie oferowanie naszych usług w modelu work-for-hire. Docelowo, do końca 2020 roku, chcemy czterokrotne powiększyć zespół portujący - wymienia Pieczykolan.
Strategia zakłada również tworzenie małych gier o budżecie około 50 tysięcy złotych i czasie realizacji do czterech miesięcy. Dodatkowo spółka zamierza kontynuować działalność inwestycyjną na rynku polskim i zagranicznym, obejmującą inwestycje strategiczne i finansowo – strategiczne. W jej ramach spółka będzie docierać do projektów o dużym potencjale wzrostu wartości, z dużą synergią współpracy z QubicGames.
Zarząd ujawnił też więcej szczegółów na temat kampanii marketingowej z okazji 15-lecia istnienia spółki. Rozpocznie się ona 6 maja i będzie trwała do 9 czerwca. Oprócz zapowiedzianych wcześniej pięciu kluczowych premier, na graczy będą czekały dodatkowe konkursy i promocje.
- W związku z jubileuszem uruchomimy licznik pobrań – jeżeli przekroczy on 1 mln sprzedanych gier na Nintendo Switch – fani QubicGames będą mieli okazję dostać specjalną, urodzinową niespodziankę. – dodaje prezes.