Wstępne skonsolidowane przychody ze sprzedaży RBW (RAINBOW) wzrosły w 2018 r. do 1599,1 mln zł z 1407,7 mln zł rok wcześniej. Skonsolidowany wynik netto spadł szacunkowo do 7,6 mln zł wobec 36,1 mln zł wypracowanego w 2017 r.
„W opinii Zarządu Spółki, podstawowy wpływ na powyższe wyniki, w tym w odniesieniu do wyników za porównywalny okres 2017 roku, miały w szczególności następujące czynniki (…):
(i) agresywna polityka cenowa jednego z konkurentów Spółki,
(ii) znaczna nadpodaż oferty na rynku usług turystycznych.
(…) Ponadto, na sprzedaż i w konsekwencji realizowane przez Spółkę marże negatywnie wpływały również utrzymująca się od kwietnia do września 2018 roku bardzo dobra pogoda w Polsce (co w konsekwencji miało wpływ na planowanie wyjazdów wakacyjnych w Polsce) oraz Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej (które zwyczajowo przyciągają potencjalnych klientów Spółki przed telewizory przez ponad miesiąc wysokiego sezonu i jednocześnie bardzo istotnego okresu sprzedażowego Spółki).” – czytamy w komunikacie
Jednostkowe przychody ze sprzedaży wyniosły w 2018 r. wstępnie 1596 mln zł w porównaniu do 1400 mln zł w 2017 r. Natomiast jednostkowy wynik netto miał spaść w ubiegłym roku do 8 mln zł z 33,9 mln zł rok wcześniej.
Ostateczne wyniki finansowe Rainbow Tours zostaną opublikowane 30.04.2019 r.