Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Wyniki finansowe Kino Polska za 2018 rok + list do akcjonariuszy

Udostępnij

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży Kino Polska w 2018 roku wyniosły 149,2 mln zł w 2018 r. wobec 123,3 mln zł rok wcześniej. Spółka wypracowała zysk operacyjny na poziomie 41,6 mln zł, czyli o 96,2% więcej niż rok wcześniej (21,2 mln zł). Skonsolidowany zysk netto przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej wyniósł 36,3 mln zł, w porównaniu do 15,9 mln zł rok wcześniej. 

Poniżej pełna treść listu prezesa zarządu KPL (KINOPOL) do akcjonariuszy 

 

Szanowni Państwo,

W imieniu Zarządu Kino Polska TV S.A. („Spółka”) przedstawiam Państwu Raport roczny Grupy Kapitałowej Kino Polska TV S.A. („Grupa”) za rok 2018.

Rok 2018 był dla Grupy okresem realizacji przyjętej strategii rozwoju. Kontynuowaliśmy umacnianie naszej pozycji na rynku polskim, pracując równocześnie nad rozwojem oferty na rynku międzynarodowym.

W dalszym ciągu inwestujemy w bibliotekę programową naszych kanałów, co przyczynia się do dobrych wyników ich oglądalności. Na szczególną uwagę zasługuje dynamiczny rozwój kanału Zoom TV, który jest coraz lepiej rozpoznawalny wśród widzów (jego rozpoznawalność zwiększyła się z 24% w 2017 r. do 42% w 2018 r.) i w 2018 r. stał się liderem ósmego multipleksu. W analizowanym okresie Zoom TV poprawił swój roczny wynik oglądalności w grupie komercyjnej o prawie 74% w porównaniu do roku 2017 (SHR%, All 16-49). Dzięki temu w 2018 r. przychody ze sprzedaży tego kanału wzrosły aż o 88%.

W okresie 12 miesięcy, zakończonym 31 grudnia 2018 r., pracowaliśmy również nad realizacją naszego kolejnego strategicznego celu, którym jest synergia działań operacyjnych w ramach Grupy. W ramach realizacji tego celu, w 2018 r. dokonaliśmy transakcji zakupu akcji Stopklatka S.A., w wyniku których Spółka przejęła nad nią kontrolę (wcześniej była ona podmiotem współkontrolowanym przez Spółkę).

Opisane wyżej czynniki złożyły się na dobry wynik finansowy Grupy. W 2018 r. zanotowaliśmy przychody ze sprzedaży w wysokości 149 158 tys. zł, natomiast zysk netto wyniósł 35 991 tys. zł, co oznacza wzrost o odpowiednio - 21% i 126% rok do roku.

Pracujemy również nad wzrostem przychodów ze sprzedaży pakietów FilmBox Premium na rynkach zagranicznych oraz poszerzeniem dystrybucji tych kanałów o nowe terytoria, a także nad zwiększeniem udziału przychodów ze sprzedaży produktów nielinearnych - FilmBox Live i FilmBox On Demand.

Rok 2019 będzie w moim przekonaniu czasem kontynuacji rozwoju Grupy. Zamierzamy pracować nad dalszym umacnianiem jej pozycji na rynku mediowym, co w konsekwencji umiejscowi Grupę na piątym miejscu wśród największych grup mediowych w Polsce, ze średniorocznym udziałem na poziomie 3% w oglądalności widowni komercyjnej (16-49).

Wierzę, że powyższe działania pozwolą nam nadal podnosić wartość Spółki i jej Grupy dla naszych Akcjonariuszy i Inwestorów.

Serdecznie zachęcam Państwa do lektury Raportu.

Bogusław Kisielewski

Prezes Zarządu Kino Polska TV S.A.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus