Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

W 2018 r. zysk netto VRG wzrósł do 53,6 mln zł, EBIT do 71,9 mln zł

Udostępnij

W 2018 r. VRG wypracowała 71,9 mln zł zysku z działalności operacyjnej i 53,6 mln zł skonsolidowanego zysku netto. Rok wcześniej spółka odnotowała 62,8 mln zł EBIT oraz wykazała 55 mln zł wyniku netto.

Skonsolidowane przychody VST (VISTULA) były w ubiegłym roku równe 805,7 mln zł w porównaniu do 688,5 mln zł osiągniętych w 2017 r.

„Udział sprzedaży internetowej w 2018 roku wyniósł już 12% przychodów Grupy Kapitałowej. Szybszy od oczekiwanego wzrost sprzedaży internetowej wraz ze zmianami w strukturze sprzedaży (wzrost udziału zegarków) przełożył się na osiągnięcie 51,2% marży brutto, która była o 1 punkt procentowy niższa niż w 2017 roku.” – napisał w liście do akcjonariuszy prezes zarządu Grzegorz Pilch

Ubiegłoroczne wyniki zostały osiągnięte przy 71% wzroście powierzchni sprzedażowej sieci detalicznej. Powierzchnia sprzedażowa segmentu odzieżowego wzrosła z 24,6 tys. m2 na koniec 2017 r. do 42,1 tys. m2 31.12.2018 r., przy czym za 15,8 tys. m2 odpowiada przyłączona powierzchnia sklepów Bytom. Segment jubilerski zanotował wzrost z 8,7 tys. m2 do 9,6 tys. m2.

 „Celem połączonej Grupy Kapitałowej w 2019 roku jest kontynuacja wzrostu organicznego. W roku bieżącym planujemy utrzymanie dwucyfrowego tempa wzrostu sprzedaży i uzyskanie w ramach Grupy Kapitałowej ponad 1 mld zł przychodów, przy wzroście powierzchni handlowej o około 8 % r/r netto. Powierzchnia handlowa połączonej Grupy Kapitałowej powinna na koniec 2019 roku wynieść 55,7 2 tys. m2.” – dodał prezes

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus