AGO (AGORA) podtrzymuje cele finansowe i plany inwestycyjne w ramach poszczególnych segmentów Grupy, poinformował prezes Bartosz Hojka.
"Jesteśmy zadowoleni z pozytywnej dynamiki przychodów całej grupy. Wyzwaniem jest dynamika wydatków reklamowych, szczególnie w segmencie prasa, ale mamy determinację, by zmierzyć się z sytuacją, kontynuować plan transformacji i podtrzymujemy cel strategiczny, czyli stabilizację wyników tego segmentu w tym roku" - powiedział Hojka podczas konferencji prasowej.
Zaznaczył, że w miarę wdrażania kolejnych działań Agora będzie o nich sukcesywnie informować. Tłumacząc sytuację na rynku reklamy prasowej, wskazał na redukcję wydatków na ten cel przez spółki i instytucje państwowe "o kilkadziesiąt procent". "Skutki tego dotyczą całego rynku. Bardzo ciężko znaleźć wzrostowe alternatywy na spadającym rynku" - podkreślił prezes Agory.
Tymczasem segment kinowy podtrzymuje bardzo dobry trend i Hojka wskazuje, że sieć Helios zwiększa udział rynkowy i buduje cały ekosystem synergii z produkcją i dystrybucja filmową. Określił to jako "ostrożny, systematyczny rozwój".
"Ciężko mówić, że nie liczymy na rynkowy rekord frekwencji w kinach, gdy po 7 miesiącach jest ponad 11% wzrostu. Line-up w IV kw. nie zapowiada co prawda wielkich hitów, ale będzie dużo dobrych polskich produkcji, follow-upy z ub.r. i kino familijne. Ubiegłoroczna silna baza sprawia, że wielkiej dynamiki raczej nie będzie, ale wystarczy na podtrzymanie całorocznego dobrego wyniku" - dodał członek zarządu Grzegorz Kossakowski.
Grupa podkreśla dynamicznie rosnące przychody z działalności kinowej i chce kontynuować pozytywne trendy w segmencie dzięki inwestycjom. W 2016 roku Helios ma zwiększać udział rynkowy i uruchomić 5 kolejnych kin, w tym 2 duże (jeden duży obiekt ruszy we wrześniu).
Z kolei program wymiany wiat przystankowych ma się zakończyć w tym roku. Dotychczas wymieniono 1100 wiat. Ostatnie wejdą do sprzedaży reklam wszystkie do wiosny 2017 roku. Według słów Kossakowskiego, nie odbije się to na wynikach, ponieważ ostatnie wiaty mają "mniejszy potencjał niż wcześniej postawione".
Kanał telewizyjny Metro ma ruszyć w IV kwartale. "Podtrzymujemy wcześniejsze założenia finansowe dla tego projektu i od chwili jego startu zakładamy rosnący udział własnej produkcji" - wskazał Hojka.
"Projekty inwestycyjne są niezagrożone. Będziemy nadal konsekwentnie realizować, czy to większe inwestycje w segmentach outdoor, kina, czy mniejsze w internecie i radiu" - podsumował prezes Agory.
Agora jest m. in. wydawcą "Gazety Wyborczej" - największej polskiej gazety opiniotwórczej - oraz czasopism. Do grupy należą także serwisy internetowe, radiostacje, firma reklamy zewnętrznej AMS, operator kin Helios, drukarnie oraz Stopklatka TV. Spółka zajmuje się również koprodukcją i dystrybucją filmową.