TXM Textilmarket, polska sieć dyskontów odzieżowych, wypracowała w lutym 2019 r. przychody w wysokości ok. 20 mln zł. Grupa wdraża kolejne działania restrukturyzacyjne, m.in. w obszarze kosztów oraz zarządzania zapasem.
Obroty osiągnięte przez Grupę w ubiegłym miesiącu były o 5% niższe niż w analogicznym okresie 2018 roku, jednak zostały zrealizowane przy niższej o 4% powierzchni sieci handlowej. W ujęciu narastającym, w pierwszych dwóch miesiącach br. przychody Grupy TXM wyniosły 42 mln zł.
- Restrukturyzacja trwa. Wdrażamy kolejne działania i obejmujemy nią kolejne obszary naszej działalności - mówi Bogusz Kruszyński, p.o. Prezesa Zarządu TXM. - W lutym zamknęliśmy 3 sklepy, a kolejne nierentowne lokalizacje mają ustalone daty zamknięcia. Z kolei w sklepach, które dobrze prosperują, widzimy pozytywny odbiór naszego asortymentu - dodaje.
- Dziś kluczowe jest dla nas jak najlepsze zatowarowanie sieci pod nadchodzący sezon. Na bieżąco dostosowujemy naszą ofertę asortymentową do oczekiwań klientów, staramy się również lepiej z nimi komunikować na poziomie sklepu - komentuje Agnieszka Smarzyńska, Wiceprezes Zarządu TXM.
- Wiemy jednak, że wiele jeszcze możemy poprawić zarówno w ofercie, jak i jej ekspozycji w naszych sklepach. Z optymizmem patrzymy na rozpoczynający się sezon wiosna-lato - podsumowuje Agnieszka Smarzyńska.
Sieć TXM na koniec lutego składała się z 380 sklepów własnych o łącznej powierzchni 101,3 tys. m2 i była o 3,9% niższa niż na koniec lutego 2018 r. Grupa prowadzi sieci sklepów w Polsce, Rumunii i na Słowacji oraz e-sklep www.txm.pl.