TLS (TELESTR) odnotowała w IV kwartale 2018 r. 2,7 mln zł zysku netto, w porównaniu do 1,4 mln zł osiągniętych w ostatnim kwartale 2017 i o niemal 8% więcej w stosunku do poprzedniego kwartału.
Znacząco wzrósł również zysk z działalności operacyjnej, który w IV kwartale 2018 r. wyniósł 2,75 mln zł, o 71% więcej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Niższe były natomiast przychody spółki, które spadły o -3% do poziomu 14,27 mln zł.
Tak znaczący wzrost wyników to efekt niskiej bazy z poprzedniego roku, kiedy zyski spółki obniżyły pozostałe koszty operacyjne. Wykazano wówczas jednorazowe pozagotówkowe koszty wyburzonych budynków w wysokości 1,8 mln zł, co istotnie obniżyło wyniki.
„W IV kwartale 2018 r. baza klientów GK Telestrada (…) zmniejszyła się w porównaniu do III kwartału 2018 o 2,9%. Na koniec IV kwartału 2018 usługi przedpłacone WhitePhone dostępne były w 39 placówkach za pośrednictwem ponad 645 aparatów samoinkasujących będących własnością Spółki. Przychody z usług WhitePhone w stosunku do III kwartału 2018 wzrosły o 8,13%.” – czytamy w raporcie
W całym 2018 r. przychody spółki spadły o -4% do 56,75 mln zł. Zysk operacyjny był równy 10,67 mln zł, natomiast zysk netto 10,56 mln zł, czyli o odpowiednio 2% i 4% więcej niż w 2017 r.
"Na 31 grudnia 2018 r. aktywnie działało 67 086 abonenckich kart SIM. W segmencie stacjonarnych usług opartych na technologii GSM w dalszym ciągu zauważalny jest spadek przekraczający 4% natomiast w segmencie usług komórkowych – 2,68% wzrost." - zaznaczono w raporcie
Na pierwszy kwartał 2019 r. spółka zapowiada standardowe działania sprzedażowe, w tym m.in. utrzymanie sprzedaży nowych usług przez biura terenowe, utrzymanie sprzedaży internetowej, wprowadzenie akcji czasowych dla dotychczasowym klientów, maksymalizację dosprzedaży nowych usług dotychczasowym klientom oraz skupienie się na promocji marki lajt mobile.