Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Grupa Żywiec podwoiła sprzedaż piw bezalkoholowych i zwiększyła zysk netto o 25%

Udostępnij

W 2018 r. skonsolidowane przychody ze sprzedaży ZWC (ZYWIEC) wzrosły o 5 proc. i wyniosły 3 324 mln PLN (2017: 3 165 mln). Skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej wzrósł o 24 proc. i wyniósł 415,3 mln (2017: 334 mln). W ubiegłym roku Grupa Żywiec osiągnęła 324 mln PLN skonsolidowanego zysku netto, co oznacza wzrost o 25 proc. (2017: 258,5 mln). Wczesne lato i dobra pogoda w sezonie, w połączeniu z Mistrzostwami Świata w Piłce Nożnej, przyczyniły się do wzrostu sprzedaży piwa w 2018 roku. Konsumenci częściej sięgali po droższe i bardziej zróżnicowane produkty. Grupa Żywiec zanotowała dwucyfrowy wzrost sprzedaży marek premium, w tym Żywca, Heinekena i Desperadosa. Firma podwoiła także sprzedaż piw i radlerów bezalkoholowych dzięki wprowadzeniu Strefy Zero, w której na szeroką skalę dostępne stały się Żywiec 0.0.%, Heineken 0.0.% oraz nowe warianty smakowe Warki Radler 0.0%.

“Cieszymy się, że strategia budowania wartości przynosi rezultaty i że nasze działania przyczyniają się do dalszej premiumizacji rynku piwa. Skuteczna odpowiedź na wzrost zainteresowania konsumentów droższymi markami piwa oraz rozwój oferty piw bezalkoholowych zaowocowało zwiększeniem przychodów z każdego hektolitra piwa aż o +7 proc. Przy podobnym do zeszłego roku poziomie sprzedaży zwiększyliśmy także zysk.”- powiedział Francois-Xavier Mahot, Prezes Zarządu Grupy Żywiec S.A. – “Widząc kontynuację trendów i wzrost kosztów produkcji, w tym roku będziemy kontynuować strategię budowania wartości.” – napisał w liście do akcjonariuszy prezez Francois-Xavier Mahot

Pod koniec 2018 Grupa Żywiec S.A. zawarła umowę z Chicago Poland Investment Group LLC dotyczącą nabycia przez Spółkę 100% udziałów w firmie Browary Namysłów Sp. z o.o. Finalizacja transakcji i nabycie udziałów wymaga uzyskania zgody Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus