Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Redan: Głębsze przeceny nakręciły sprzedaż Top Secret

Bogusz Kruszyński
Bogusz Kruszyński
Udostępnij

O 14% do 17 mln zł wzrosły w styczniu br. obroty Top Secret w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku. Do zwiększonych zakupów zachęciły klientów głębsze przeceny niż stosowane rok wcześniej. Grupa Redan, uwzględniająca łącznie wyniki sieci modowej Top Secret oraz dyskontowej spółki TXM, uzyskała w styczniu sprzedaż na poziomie około 39 mln zł, co oznacza poprawę o 1% w ujęciu r./r.

„Wyniki sprzedaży w minionym miesiącu, będącym w branży odzieżowej standardowo okresem wyprzedaży, oceniamy jako umiarkowanie udane. W tym roku zaważyła na nich skala przecen, która na rynku była istotnie głębsza w ujęciu r./r. Sieć Top Secret również stosowała większe upusty. Z jednej strony pozwoliło to na wzrost obrotów, lecz z drugiej obniżało zrealizowaną marżę” – powiedział Bogusz Kruszyński, Prezes Zarządu RDN (REDAN).

W segmencie modowym łączna sprzedaż towarów w styczniu br. wyniosła ok. 17 mln zł i była wyższa o 14% niż w styczniu ubiegłego roku. W tym okresie o 1% zwiększyła się powierzchnia punktów handlowych działających w sieci sprzedaży marek Top Secret, Troll i DryWash osiągając na koniec minionego miesiąca 37 tys. m2 . Przychody ze sprzedaży towarów zrealizowane poprzez sklepy internetowe marki Top Secret w Polsce oraz na Ukrainie w styczniu br. wyniosły 3 mln zł, co oznacza spadek o 1% w stosunku do stycznia 2018 roku.

W segmencie dyskontowym TXM szacunkowa sprzedaż zrealizowana w styczniu br. wyniosła ok. 22 mln zł, co oznacza spadek o 8% w ujęciu r./r. Sieć TXM na koniec stycznia składała się z 383 sklepów własnych o łącznej powierzchni 102,3 tys. m2 , która była o 3,4% niższa niż na koniec stycznia 2018 r. Przychody ze sprzedaży towarów zrealizowane poprzez sklep internetowy www.txm.pl w styczniu br. wyniosły ok. 0,6 mln zł, czyli co o 11% mniej w ujęciu r./r.

Uwzględniając oba segmenty Grupa Redan w styczniu br. osiągnęła ok. 39 mln zł przychodów, czyli o 1% więcej niż rok wcześniej. Powierzchnia całej sieci sprzedaży Grupy Redan na koniec stycznia wyniosła 139,3 tys. m2 , czyli o 2% mniej w odniesieniu do stycznia 2018 r.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus