Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

TXM osiągnął w styczniu 22 mln zł przychodów

Udostępnij

TXM Textilmarket, polska sieć dyskontów odzieżowych, wypracowała w styczniu 2019 r. przychody w wysokości ok. 22 mln zł. Zarząd TXM kontynuuje pogłębianie restrukturyzacji sieci, m.in. zamykając nierentowne sklepy.

Obroty osiągnięte przez Grupę w ubiegłym miesiącu były o 8% niższe niż w analogicznym okresie 2018 roku.

- Dynamika spadku przychodów okazała się taka sama jak w grudniu, natomiast warto podkreślić, że powierzchnia sieci r/r mocniej spadała w styczniu, co wskazuje, że udało nam się poprawić sprzedaż z mkw. W minionym miesiącu zamknęliśmy 5 sklepów - zgodnie z zapowiedziami nadal będziemy identyfikować trwale nierentowne i nierokujące lokalizacje, by przyspieszyć optymalizację sieci - komentuje Marcin Łużniak, Wiceprezes Zarządu TXM.

W ubiegłym tygodniu Zarząd spółki Redan, który wraz z TXM tworzy grupę kapitałową, poinformował o rozpoczęciu przeglądu opcji strategicznych. W celu dokonania zmian w strukturze bilansu spółki, Zarząd Redan rozważy wyłączenie całości lub części segmentu dyskontowego skupionego w TXM ze struktury kapitałowej Grupy. Jako powód przeglądu opcji strategicznych Redan podał konieczność zapewnienia finansowania dla segmentu modowego, co jest utrudnione w sytuacji obciążania sprawozdania skonsolidowanego Grupy wynikami generowanymi przez segment dyskontowy. Wydzielenie TXM miałoby również na celu jasne określenie podziału kompetencji obu spółek.

- Rozpoczęcie przeglądu opcji strategicznych przez Redan w żaden sposób nie wpłynie na działalność operacyjną TXM. Kontynuujemy pogłębioną restrukturyzację Spółki i wierzymy, że przyniesie ona zakładane efekty - już teraz w niektórych aspektach dostrzegamy pozytywne tendencje. Podjęte przez nasz zespół działania zapewnią Spółce stabilność, co w efekcie przyczyni się do poprawy wyników finansowych i osiągnięcia rentowności – mówi Bogusz Kruszyński, p.o. Prezesa Zarządu TXM oraz Prezes Zarządu Redan.

Sieć TXM na koniec stycznia składała się z 383 sklepów własnych o łącznej powierzchni 102,3 tys. m2 i była o 3,4% niższa niż na koniec stycznia 2018 r. Grupa prowadzi sieci sklepów w Polsce, Rumunii i na Słowacji oraz e-sklep www.txm.pl.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus