PHR (PHARMENA) rozpoczęła wprowadzanie w Polsce do sprzedaży suplementu diety Menavitin Cardio opartego o innowacyjny, chroniony prawem patentowym składnik żywności 1-MNA, podała spółka. W najbliższych 12 miesiącach planuje się rozwój portfela produktów poprzez wprowadzenie do sprzedaży ośmiu innowacyjnych produktów w ramach marki parasolowej.
"Menavitin Cardio to pierwszy z suplementów diety w ramach marki parasolowej Menavitin. Produkt polecany jest osobom dorosłym, chcącym wesprzeć prawidłowe funkcjonowanie serca. Jego dystrybucja odbywać się będzie w kanale aptecznym za pośrednictwem hurtowni farmaceutycznych, sieci aptek, aptek internetowych oraz jest on także dostępny w sprzedaży za pośrednictwem sklepu internetowego" - czytamy w komunikacie.
"Oficjalnie uruchomiliśmy dzisiaj własny e-sklep, w którym będzie można zakupić produkty naszej nowej marki MENAVITIN. Pierwszy produkt o nazwie Menavitin Cardio jest już dostępny w sprzedaży online. W najbliższych tygodniach zostanie uruchomiona sprzedaż produktu w aptekach. Aktualnie prowadzone są rozmowy w tym zakresie. Ponadto zakończyliśmy opracowanie kolejnych siedmiu, nowych formulacji suplementów" - powiedział istotny akcjonariusz i prezes Pharmeny Konrad Palka, cytowany w komunikacie.
Pharmena jest pierwszą polską spółką, która przeprowadziła proces rejestracji innowacyjnej cząsteczki jako nowej żywności na terenie całej Unii Europejskiej. Grupa kapitałowa spółki planuje budowę w Polsce silnej marki o nazwie Menavitin dla suplementów diety opartych na innowacyjnej cząsteczce 1-MNA. Zakłada się zbudowanie marki Menavitin jako marki parasolowej i wprowadzanie produktów combo, tj. połączenia cząsteczki 1-MNA z wiodącą molekułą na rynku w danym wskazaniu, podano również.
"W najbliższych 12 miesiącach planuje się rozwój portfela produktów poprzez wprowadzenie do sprzedaży ośmiu innowacyjnych produktów w ramach marki parasolowej. Szacuje się, że rynek suplementów diety w Polsce zwiększy swoją wartość w 2023 r. do 3,67 mld zł (z 2,89 mld zł w 2017 r.). Potencjalna wartość rynku dla planowanych kategorii suplementów Menavitin w 2017 roku wynosiła ok. 490 mln zł" - czytamy dalej.
Grupa kapitałowa spółki planuje w najbliższych miesiącach wprowadzenie suplementu Menavitin Cardio pod własną marką Menavitin lub w ramach współpracy tzw. white label (sprzedaż suplementów pod marką partnera handlowego) do sprzedaży na rynkach Niemiec, Austrii i Szwajcarii. Sprzedaż na tych rynkach będzie się odbywać za pośrednictwem spółki zależnej Menavitin GmbH, zarejestrowanej w lipcu 2018 r. w Niemczech, wskazano również.
"W latach 2019-2021 planuje się uruchomienie przynajmniej trzech kolejnych spółek zależnych odpowiedzialnych za sprzedaż w danym kraju lub części Europy (Włochy, Francja, Belgia, Wielka Brytania, Irlandia) ze względu na specyfikę poszczególnych rynków zbytu (różne preferencje konsumentów)" - podsumowano.
Pharmena to spółka biotechnologiczna, której głównym obszarem działalności jest opracowywanie i komercjalizacja innowacyjnych produktów powstałych na bazie opatentowanej fizjologicznej i naturalnej substancji czynnej 1-MNA. Jest notowana na NewConnect od 2008 r.