Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Sfinks planuje rozwijać sieć Chłopskie Jadło

Udostępnij

SFS (SFINKS) chce rozwijać markę Chłopskie Jadło, bierze też pod uwagę rozwój Wooka i nabywanie pojedynczych niesieciowych restauracji, poinformował prezes Sylwester Cacek.

Spółka ma w tej chwili podpisanych 7 umów na nowe restauracje, w tym na restauracje Chłopskie Jadło we Wrocławiu i Bydgoszczy.

"Chyba w końcu dopracowaliśmy się Chłopskiego Jadłą, jakiego chcieliśmy. Te nowe dwie placówki pomogą to zweryfikować. Być może sieć będzie rosnąć jak Sphinx. Będziemy podejmować decyzje w tej sprawie w listopadzie, jak będziemy mieli więcej wiedzy" – powiedział Cacek podczas konferencji prasowej.

Dodał, że spółka prowadzi cały czas negocjacje w sprawie nowych lokalizacji. 

W przyszłości spółka może także podjąć decyzję o dalszym rozwoju najmniejszej ze swoich sieci.

"Przyjdzie czas na Wooka. Wiemy już, jakie restauracje chcemy, musimy pierwszą placówkę otworzyć i przygotować plan na następne lata" – powiedział prezes.

W I półroczu 2016 Sfinks otworzył także pierwszą restaurację niesieciową, po przejęciu warszawskiego Pubu Bolek. Możliwe są kolejne tego typu otwarcia.

"To mają być restauracje, którym nie chcemy zmieniać nazwy. Mamy na oku jeszcze parę, ale właściciele powiedzieli, że jeszcze chcą je prowadzić" – powiedział Cacek.

Spółka zamierza także rozwijać system dostaw, testowany obecnie z powodzeniem w Poznaniu.

Sfinks Polska jest  trzecią pod względem przychodów firmą gastronomiczną w Polsce. Na koniec maja Sfinks zarządzał 114 restauracjami, w tym 99 pod marką Sphinx, 10 Chłopskie Jadło, 4 Wook i 1 pod inną marką. Spółka jest notowana na GPW od 2006 r.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus