APR (AUTOPARTN) spodziewa się utrzymania dwucyfrowej dynamiki przychodów na rynku polskim w ostatnim kwartale 2018 r., poinformował członek zarządu Piotr Janta. Także w przyszłym roku spółka chce rosnąć w kraju szybciej od rynku.
"Jesteśmy dobrej myśli, że w Polsce uda się utrzymać podobną dynamikę w IV kw." - powiedział Janta w rozmowie z ISBnews.
W okresie I-III kw. 2018 r. sprzedaż spółki w Polsce wzrosła o 18% r/r do ok. 580 mln zł (co stanowi 2/3 udziału w całości obrotów).
"Szacujemy, że polski rynek dystrybucji części samochodowych zanotuje kilkuprocentowy wzrost w tym roku. Tendencje rynkowe wskazują, że w przyszłym roku będzie podobnie. Chcemy nadal rosnąć szybciej niż rynek, zwiększając na nim swój udział" - wskazał także członek zarządu.
Janta podtrzymał cel otwarcia łącznie 4 filii w Polsce w tym roku i ok. 10 w 2019 r., z zastrzeżeniem możliwości niewielkich przesunięć. Zapowiedział także, że w przyszłym roku spółka pozyska kilkadziesiąt nowych warsztatów dla sieci MaXserwis, która może wzrosnąć na koniec 2019 r. do ok. 250 punktów. Na koniec tego roku, zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, wzrośnie do ok. 220 lokalizacji.
"Chcemy pracować nie tylko nad liczbą warsztatów, ale i ich coraz wyższą jakością. Dlatego zdarza się, że niektóre podmioty odpisujemy z sieci. Pozyskiwanie kolejnych partnerów nie jest łatwe, ale mamy im dużo do zaoferowania, m.in. wyposażenie, szkolenia, system ERP, obsługę prawną i wiele innych" - podkreślił Janta.
Grupa Auto Partner zwiększyła po trzech kwartałach 2018 roku sprzedaż o 28% do 861 mln zł. Sprzedaż w Polsce i za granicą rosła dwucyfrowo odpowiednio o 18% i 56%. Zysk EBITDA wzrósł do 68,7 mln zł (+33%), a EBIT do 62,4 mln zł (+33% r/r). Z kolei zysk netto grupy po dziewięciu miesiącach 2018 roku wyniósł 45,5 mln zł, co oznacza 48-proc. wzrost r/r.
W samym III kwartale 2018 r. grupa wypracowała 303,7 mln zł przychodów (+29% r/r), wzrost zysków EBITDA i EBIT odpowiednio o 37% i 39% r/r oraz wyższy o 53% r/r wynik netto na poziomie 15,9 mln zł. Grupa stopniowo zwiększa marżowość na poziomie EBITDA, EBIT, netto, zarówno w III kwartale 2018 roku jak i narastająco od stycznia do września 2018 r.
"Dwucyfrowe dynamiki grupy na poziomie przychodów i zysków to przede wszystkim efekt ciągłego rozwoju sieci dystrybucji i rozbudowy asortymentu" - podała spółka w komunikacie.
"Wraz ze zwiększaniem skali działalności, marżowość grupy w ujęciu kwotowym rosła na wszystkich poziomach. Procentowo grupa odnotowała wzrosty na poziomie EBITDA, EBIT i netto, a spadek rentowności na poziomie brutto" - wyjaśniono.
Grupa Auto Partner jest importerem i dystrybutorem części do samochodów osobowych i dostawczych. Współpracuje z dostawcami części zamiennych w obszarze tzw. rynku aftermarket, jak również dostawcami OEM z całego świata. Spółka jest notowana na GPW od 2016 r.