Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

BAH miał 8,76 mln zł zysku netto z działalności kontynuowanej, 13,7 mln zł zysku EBIT w III kw.

Udostępnij

British Automotive Holding (BAH (BAHOLDING)) odnotował 8,76 mln zł skonsolidowanego zysku netto z działalności kontynuowanej w III kw. 2018 r. wobec 15,45 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Zysk operacyjny wyniósł 13,7 mln zł wobec 18,08 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 237,15 mln zł w III kw. 2018 r. wobec 183,81 mln zł rok wcześniej.

Spółka podkreśla, że kontynuuje strategię wzrostu udziału w rynku samochodów premium - wolumen sprzedaży importerskiej w III kwartale wzrósł o 68% r/r do poziomu 1 075 sztuk.

"Niemal 30-procentowy wzrost przychodów ze sprzedaży aut, części i usług posprzedażowych rok do roku zaliczyła w trzecim kwartale Grupa BAH. Wśród 1 075 aut, które trafiły do dilerów, w tym okresie, najpopularniejszy okazał się model Jaguar F-Pace, którego sprzedano 273 sztuki. Największy wzrostu wolumenu w stosunku do analogicznego okresu 2017 r. zanotowano w przypadku Range Rovera Evoque (+353%)" - czytamy w komunikacie.

W I-III kw. 2018 r. spółka miała 21,42 mln zł skonsolidowanego zysku netto z działalności kontynuowanej w porównaniu z 41,7 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 671,66 mln zł w porównaniu z 541,19 mln zł rok wcześniej.

W ujęciu jednostkowym zysk netto z działalności kontynuowanej w I-III kw. 2018 r. wyniósł 33,5 mln zł wobec 41,17 mln zł zysku rok wcześniej.

"Wyniki naszej sprzedaży pokazują, że auta Jaguar Land Rover bardzo szybko zyskują na popularności w Polsce. Wprawdzie w sierpniu wypracowane przez nas, a także przez całą branżę, wolumeny były nienaturalnie wysokie, co związane jest ze zmianami legislacyjnymi, ale kolejne miesiące nie pokazały, wbrew oczekiwaniom, znaczącego spadku. Co więcej, końcówka roku w segmencie premium jest i spodziewamy się, że będzie, bardzo intensywna. Wchodzące od stycznia nowe przepisy dotyczące leasingu aut wartych ponad 150 tys. zł, skłaniają wielu klientów do przyspieszonego zakupu samochodów, szczególnie tych najlepiej wyposażonych" - skomentował dyrektor zarządzający British Automotive Polska Arkadiusz Miętkiewicz, cytowany w komunikacie.

Prezes zarządu spółek dilerskich Grupy BAH Arkadiusz Rutkowski zwrócił uwagę na znaczne wzrosty u dilerów należących do grupy. W III kwartale sprzedali oni do klientów końcowych 330 auta, czyli o prawie 71% więcej niż przed rokiem.

"Zwiększanie udziału w rynku oraz rozwój własnych salonów to dla nas strategiczne obszary zainteresowania na najbliższe dwa lata. Strategia ma nas przygotować na 2020 rok, kiedy to wygasa umowa importerska z koncernem JLR. Wtedy planujemy działać jako prężna sieć dilerska oferująca, obok szerokiego spektrum usług serwisowych, bogaty car park aut używanych" - powiedział Rutkowski.

British Automotive Holding (BAH) poprzez spółki zależne, prowadzi na polskim rynku dystrybucję samochodów, części zamiennych i akcesoriów oraz kompleksową obsługę serwisową marek Jaguar, Land Rover i Aston Martin. Wchodzące w skład Grupy spółki są od 2003 r. generalnym importerem Jaguar Land Rover, bezpośrednim Dilerem (Direct Dealer) Aston Martin. Spółki z grupy prowadzą również działalność dilerską Jaguar Land Rover w Warszawie, Łodzi i Trójmieście.