CCC szacuje, że łącznie dla HRG oraz Grupy CCC synergie kosztowe to co najmniej 10 mln euro począwszy od 2020 r., podała spółka. CCC liczy m.in. na oszczędności związane ze wspólnymi zakupami w segmencie marek własnych i obcych, a także wynajmu powierzchni handlowych.
"Synergie kosztowe według szacunków wyniosą 10+ mln euro rocznie od 2020 r. (łącznie dla HRG oraz Grupy CCC)" - czytamy w prezentacji spółki.
W pierwszej kolejności spółka liczy na wspólne zakupy dotyczące marek własnych (private labels).
"Wykorzystanie skali i zdolności CCC (HRG zamawia ok. 10 mln par butów marek własnych rocznie). Pierwsze zakupy poprzez CCC na potrzeby sezonu jesień/zima 2019 (szacowane ok. 1,5 mln par). spodziewana oszczędność dla HRG na poziomie ponad 10%; docelowo większość zakupów do realizacji poprzez CCC" - czytamy także.
Kolejnym obszarem są zakupy marek obcych (brands).
"Wspólne zakupy HRG i Grupy CCC (HRG zamawia ok. 5 mln par butów marek obcych rocznie). Rozpoczęcie po zamknięciu transakcji - początek 2019 r." - podano dalej.
Spółka liczy także na znacząco większą siłę przetargową w negocjacjach z wynajmującymi w Niemczech, Austrii, Szwajcarii (szczególnie warunki zamknięć/optymalizacji sieci). Rozpoczęcie tej części planowane jest po zamknięciu transakcji, czyli początek 2019 r.
Ostatnim z najważniejszych punktów przy szacowaniu synergii na poziomie 10 mln euro rocznie od 2020 r. spółka wymieniła operacyjne efekty skali.
"Wymiana praktyk, know-how, warunków zakupowych w obszarach IT/e-commerce/CRM/logistyki/innych. Rozpoczęcie po zamknięciu transakcji - początek 2019 r." - czytamy także.
Pozostałe wymienione przez spółkę synergie to m.in. wspólne zarządzanie produktami dla regionu DACH, optymalizacji logistyki, inne. Główne synergie do utylizacji w przypadku nabycia przez CCC większościowego pakietu HRG, zastrzegła spółka.
"Rozwój działalności hurtowej HRG w regionie CEE (ze wsparciem CCC) i wykorzystanie ponad 2 tys. punktów sprzedaży HRG w hurcie dla optymalizacji zarządzania zapasami przez CCC. Główne synergie do utylizacji w przypadku nabycia przez CCC większościowego pakietu HRG" - podsumowano w materiale.
CCC poinformowało wcześniej, że zawarło warunkowe umowy nabycia mniejszościowego pakietu (docelowo łącznie 30,55% udziałów) w HR Group Holding od capiton V GmbH oraz od Flo Magazacilik ve Pazarlama. Według CCC, HR Group to podmiot numer 2 na rynku obuwniczym w Niemczech posiadającym dwie linie biznesowe: detal (sklepy Reno, 61% sprzedaży) oraz hurt (Hamm, 39% sprzedaży. Rynki to głównie Niemcy (81% sprzedaży detalicznej), a także Austria i Szwajcaria. Roczne obroty spółki to ok. 370 mln euro.
Grupa CCC jest liderem polskiego rynku sprzedaży detalicznej obuwia i jednym z największych jego producentów w Polsce. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2004 roku.