CIG (CIGAMES) odnotowało 1,93 mln zł skonsolidowanej straty netto w III kw. 2018 r. wobec 3,76 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Strata operacyjna wyniosła 1,66 mln zł wobec 5,35 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 4,48 mln zł w III kw. 2018 r. wobec 17,69 mln zł rok wcześniej.
W I-III kw. 2018 r. spółka miała 11,88 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 5,25 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 17,66 mln zł w porównaniu z 90,86 mln zł rok wcześniej.
"Wypracowane przez nas w trzecim kwartale wyniki są zgodne z naszymi oczekiwaniami. Sytuacja finansowa spółki jest stabilna, co bardzo nas cieszy. Stan środków finansowych na naszych rachunkach bankowych oraz posiadanie linii kredytowej w mBanku pozwalają nam w spokoju realizować obraną przez nas strategię. Głęboko wierzę, że w jej wyniku prowadzona przez nas działalność inwestycyjna połączona z doświadczeniem i kompetencjami w wydawaniu gier stanie się źródłem sukcesów w nadchodzącym roku i w latach kolejnych" - powiedział prezes Marek Tymiński, cytowany w komunikacie.
W wyniku ogłoszenia przez spółkę w połowie ubiegłego roku nowej strategii – od stycznia 2018 r.w grupie CI Games zaszły istotne zmiany. Studio przeszło restrukturyzację - zespół deweloperski liczący ponad 100 osób został znacząco zmniejszony; obecnie tworzy go ok. 30 specjalistów.
"W zdecydowanej większości są to osoby z wieloletnim doświadczeniem przy produkcji gier z gatunku shooter. Nasze wewnętrzne studio pracuje nad następną grą z serii SGW - Sniper Ghost Warrior Contracts. Korzystamy ze wsparcia zewnętrznych studiów produkcyjnych, m.in. w zakresie designu, grafiki i kodu" - powiedział Tymiński.
Spółka podała, że największym do 2020 roku tytułem dla niej jest "Lords of the Fallen 2". Pierwsza część "LOTF" sprzedała się w 2 mln kopii, a dzięki współpracy w modelu abonamentowym zagrało w nią 7 mln graczy. Za produkcję drugiej części, która powstaje w wersji na konsole i PC, odpowiedzialna jest firma deweloperska z Nowego Jorku - DefiantStudios. Prace nad tytułem idą zgodnie z planem.
CI Games w najbliższym czasie planuje podpisanie pierwszych umów na wydanie gier zewnętrznych producentów - działalność wydawnicza ma w najbliższej przyszłości stanowić źródło znaczącej części przychodów spółki.
"Jesteśmy już bardzo blisko ogłoszenia nowej marki wydawniczej wraz z trzema tytułami, które wydamy w 2019 oraz 2020 roku. W portfolio nowej marki znajdą się naprawdę interesujące projekty o wysokim potencjale i o niewygórowanych budżetach produkcyjnych - dodał prezes.
W ujęciu jednostkowym strata netto w I-III kw. 2018 r. wyniosła 11,18 mln zł wobec 5,11 mln zł zysku rok wcześniej.
CI Games to producent i dystrybutor gier komputerowych, notowany na GPW od 2007 r. (początkowo jako City Interactive).