Ten Square Games odnotowało 10,2 mln zł zysku netto w III kw. 2018 r. (wzrost o 365% r/r) przy 35,4 mln zł przychodów (wzrost o 422% r/r), podała spółka.
W I-III kw. 2018 r. TEN (TSGAMES) odnotowało 22,76 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 5,18 mln zł zysku rok wcześniej.
Zysk operacyjny w okresie 9 miesięcy br. wyniósł 27,82 mln zł wobec 6,65 mln zł zysku rok wcześniej. Wynik EBITDA wzrósł o 299% r/r do 28,3 mln zł.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 73,71 mln zł w I-III kw. 2018 r. wobec 17,02 mln zł rok wcześniej.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I-III kw. 2018 r. wyniósł 23,47 mln zł wobec 4,42 mln zł zysku rok wcześniej.
"Jesteśmy bardzo zadowoleni z osiągniętych przychodów i zysków po trzech kwartałach tego roku, gdyż znacznie przekraczają wyniki z tego samego okresu roku ubiegłego i są wyższe od wyników wypracowanych w całym 2017 roku. Na podkreślenie zasługuje poziom zysku EBITDA (ponad 28 mln zł), który po trzech kwartałach przekroczył ustalony przez radę nadzorczą cel do osiągnięcia w całym roku (26 mln zł), określony w programie motywacyjnym na lata 2018-2020 i uchwalony w marcu tego roku przez walne zgromadzenie spółki" - skomentował wiceprezes Arkadiusz Pernal, cytowany w komunikacie.
W tym roku największym sukcesem są wyniki gry "Fishing Clash", która systematycznie, co kwartał, zwiększa przychody ze sprzedaży. Tylko w trzecim kwartale tego roku przychody z gry Fishing Clash wyniosły prawie 29 mln zł w porównaniu do 25 mln zł przychodów za pierwsze półrocze tego roku. W październiku szacunkowe przychody "Fishing Clash" wyniosły 12,6 mln zł, tj. o 22% więcej w porównaniu do przychodów we wrześniu br., podano także.
"Cały czas inwestujemy w rozwój oraz marketing gry 'Fishing Clash'. W trzecim kwartale wydatki marketingowe na promocję gry 'Fishing Clash' wyniosły 8,6 mln zł, w porównaniu do 4,8 mln zł w drugim kwartale br. Wprowadziliśmy nowe ulepszenia w grze m.in.: nowe rodzaje ryb i nowe łowiska. Koncentrowaliśmy się także na poprawie funkcjonalności oraz na tzw. live-ops, czyli bieżącym zarządzaniu zawartością gry" - dodał wiceprezes.
Duże zainteresowanie graczy "Fishing Clash" przełożyło się na promocję gry (tzw. featuringi) przez platformy dystrybucyjne Google i Apple, co dodatkowo zwiększyło ilość pobrań gry. Najważniejsze featuringi w trzecim kwartale przypadły w okresach 6-13 września 2018 (AppStore) i 27 września - 5 października 2018 (Google Play), podkreślił Pernal.
"Trzeci kwartał to nie tylko duży sukces 'Fishing Clash'. Druga nasza gra klasy Evergreen - 'Let's Fish' zanotowała również rekordowe wyniki w trzecim kwartale 2018, przychody ze sprzedaży 'Let's Fish' wyniosły 4,3 mln zł w porównaniu do 3,2 mln zł w analogicznym okresie roku poprzedniego. Warto podkreślić, że 7 lat od premiery gra 'Let's Fish' nadal jest bardzo popularna i dzięki systematycznemu wprowadzaniu nowych funkcjonalności do tej gry notuje bardzo dobre wyniki sprzedaży" powiedział też wiceprezes.
W trzecim kwartale 2018 r. zespół Mango pracujący nad nowymi produktami realizował produkcję gry typu MiniGolf. Rozwój projektu przebiega prawidłowo i prowadzone są obecnie intensywne prace nad udoskonaleniem grafiki gry do poziomu najlepszych tego typu produkcji na rynku.
"Gra MiniGolf będzie wysokiej jakości, atrakcyjną rozrywką dla graczy, dlatego warto poświęcić więcej czasu na jej dopracowanie przed publikacją. Aktualnie soft launch gry MiniGolf przewidywany jest na przełom pierwszego i drugiego kwartału 2019 r." - zapowiedziano w materiale.
Z kolei produkcja gra "Fishing Battle", po dokładnej analizie wyników soft launch'u i uzyskaniu niezadowalających paramentów produktowych, została wstrzymana na początku czwartego kwartału 2018 r.
"Zakładamy, że na wyniki w następnych kwartałach kluczowy wpływ będzie miał dalszy rozwój gry 'Fishing Clash' oraz wyniki gier z bieżącego portfolio. Aby wykorzystać ten potencjał prowadzimy systematyczne działania w celu rozwoju funkcjonalności naszych najlepszych produktów i będziemy kontynuować dla nich wsparcie marketingowe. W 2019 roku, zgodnie ze strategią, zamierzamy prowadzić prace nad kolejną grą hobbystyczną oraz będziemy prowadzić eksperymentalne prace nad poszerzeniem portfolio w nowych kierunkach - gry dla kobiet, a także gry w technologii html5" - podsumował Pernal.
Przychody ze sprzedaży gier klasy Evergreen ("Let's Fish", "Fishing Clash") wyniosły 65,7 mln zł (+564% r/r), co stanowi ponad 89% łącznych przychodów w I-III kw. 2018. Pozostałe klasy gier (Game Factory i Legacy) wypracowały ponad 8 mln zł przychodów ze sprzedaży (+34% r/r), co stanowi ok. 11% łącznych przychodów Ten Square Games w I-III kw. 2018 r., podano także.
Ten Square Games to jeden z największych w Polsce producentów i wydawców gier mobilnych oraz przeglądarkowych. Spółka została założona w 2011 roku przez Macieja Popowicza i Arkadiusza Pernala - twórców serwisu społecznościowego Nasza Klasa (nk.pl), którzy wprowadzili do niego gry w modelu free-to-play. Spółka zadebiutowała na GPW w maju 2018 r.