WLT (WIELTON) ocenia, że jego cele strategiczne na 2020 r. zostały już zrealizowane w ujęciu obejmującym konsolidację pro-forma wyników przejętej spółki Lawrence David, z wyjątkiem założonej marży EBITDA, poinformował prezes Mariusz Golec. Według niego, osiągnięcie założonej marży EBITDA na poziomie 8% jest dla spółki kluczowe i spółka deklaruje jej "dowiezienie".
"Strategię realizujemy w tej chwili w punkt, oprócz, oczywiście, marży EBITDA. Jeżeli byśmy zrobili taką skonsolidowaną pro-formę, przychodów i wolumenów, to już tę strategię mamy. Oczywiście, mówię o skonsolidowanej pro-formie z Lawrence David" - powiedział Golec podczas konferencji prasowej.
Cele Wieltona na 2020 r. obejmują 2,4 mld zł przychodów ze sprzedaży, 25 tys. szt. sprzedaży wolumenowo i 8% marży EBITDA.
"2019 rok z punktu widzenia budowy marży widzimy na dwa sposoby. Pierwszy - zdecydowana poprawa marży w Wieluniu, z punktu widzenia oddanych inwestycji i skorzystanie z dźwigni operacyjnej. Z drugiej strony musimy pamiętać o tym, że wchłaniamy spółki, wchłonęliśmy teraz Lawrence David, którego EBITDA jest na poziomie ok. 4,5%. Jest to niemała spółka, jak będziemy tę EBITDA liczyli w pełnej konsolidacji, to na pewno pociągnie nas troszeczkę w dół. Efekt ostateczny pracy nad EBITDA będziemy widzieli w 2020 r. Dlaczego? Bo w 2020 zaczniemy produkować w 100% podwozia dla Lawrence David. Produkcja ta pozwoli nam skumulować marżę brutto, pozwoli pozostawić w spółce to, co dziś zostaje u angielskiego dostawcy. Trwają prace, by przyspieszyć tę produkcję i w II półroczu już wyprodukować pierwsze kilkaset sztuk - od 300 do 600. Zależy to od 'domówienia się' z dostawcą brytyjskim" - wyjaśnił Golec.
"W 100% deklarujemy dowiezienie tych 8%. To jest dla nas bardzo istotne" - podsumował prezes, odnosząc się do założonej marży EBITDA.
W okresie I-III kw. 2018 r. grupa raportowała sprzedaż 12 942 naczep i przyczep drogowych oraz produktów dla rolnictwa (wzrost o 14,3% r/r), 1 455 mln zł przychodów (+23,6% r/r) i 7% rentowności EBITDA (-0,2 pkt proc. r/r).
Wielton to największy producent i sprzedawca naczep i przyczep w Polsce, a w Europie jeden z wiodących graczy tego sektora. Spółka zadebiutowała na GPW w 2007 r.