AMC (AMICA) odnotowała 27,93 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. 2018 r. wobec 22,15 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Zysk operacyjny wyniósł 41,91 mln zł wobec 30,27 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 773,09 mln zł w III kw. 2018 r. wobec 705,24 mln zł rok wcześniej.
W I-III kw. 2018 r. spółka miała 75,69 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 118,96 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 2092,34 mln zł w porównaniu z 1903,89 mln zł rok wcześniej.
Marża EBITDA za 3 kwartały br. spadła o 0,8 pkt proc. r/r do 6,7%.
"Negatywnie na wyniki za 9 miesięcy 2018, wpłynął jednorazowy efekt przeszacowania zapasów z początku roku a także wzrost kosztów produkcji (wynagrodzenia), które widoczne były już od III kwartału 2017 r. Zostały one częściowo zrekompensowane poprzez wzrost efektywności i politykę cenową sprzedaży" - czytamy w komentarzu zarządu dołączonym do raportu.
Na spadek rentowności towarów handlowych miały wpływ podwyżki cen zakupu i wzrost kosztów frachtu, podano także.
"Zgodnie z przyjętymi założeniami, grupa koncentruje się na poprawieniu rentowności towarów, głównie poprzez eliminowanie nierentownych indeksów, a także uzyskanie synergii na rynku francuskim, czego efekty widzimy już od II kwartału" - czytamy dalej.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I-III kw. 2018 r. wyniósł 85,21 mln zł wobec 114,95 mln zł zysku rok wcześniej.
Amica jest producentem sprzętu AGD, notowanym na warszawskiej giełdzie od 1997 r.