Otwarcie się w większym stopniu na inwestorów indywidualnych powoduje konieczność wprowadzenia zmian w komunikacji z inwestorami, uważa wiceprezes PKN (PKNORLEN) Patrycja Klarecka.
"Wejście mocno w segment inwestora indywidualnego stwarza konieczność zmiany prowadzenia relacji inwestorskich. To będzie dla nas bardzo duże wyzwanie, bo inwestor indywidualny musi mieć informację podaną w trochę inny sposób. Musi też być na równi traktowany z dużym inwestorem" - powiedziała Klarecka podczas panelu na Kongresie 590 w Rzeszowie.
"Mam nadzieję, że koledzy z innych firm, dużych, z WIG20 pójdą naszym śladem" - powiedziała też wiceprezes, wskazując na uruchomiony przez koncern program lojalnościowy dla akcjonariuszy.
PKN Orlen rozpoczął dziś długoterminowy program "Orlen w Portfelu", skierowany do inwestorów indywidualnych. Uczestnicy programu będą mogli korzystać z promocyjnej oferty paliwowej i pozapaliwowej na stacjach koncernu, jeśli przez okres co najmniej jednego miesiąca utrzymają pakiet minimum 50 akcji PKN Orlen na swoim rachunku maklerskim w Domu Maklerskim PKO Banku Polskiego. Program ma również charakter edukacyjny. Jego celem jest pogłębianie wiedzy Polaków na temat funkcjonowania rynku kapitałowego.
Dzięki programowi koncern chce co najmniej podwoić liczbę inwestorów indywidualnych posiadających akcje spółki.
"Poprzez uruchamianie takich programów wiążemy klienta z firmą i również w ten sposób edukujemy" - powiedział prezes PKN Orlen Daniel Obajtek.
Grupa PKN Orlen zarządza sześcioma rafineriami w Polsce, Czechach i na Litwie, prowadzi też działalność wydobywczą w Polsce i w Kanadzie. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 95,36 mld zł w 2017 r. Spółka jest notowana na GPW od 1999 r.